חדשות הארץמבזקים

מבצע ביקורות ניהול ספרים: עמותה חינוכית לא רשמה תרומות, משרדי עו"ד לא רשמו הפקדות לחשבונות נאמנות

מבקרי ניהול ספרים של רשות המסים, שהגיעו לביקורת במשרדי עמותה חינוכית בתל-אביב, גילו כספי תרומות בצ'קים ובמזומן בסך 92,754 שקלים שלא נרשמו בספרי העמותה ולא תועדו בכל צורה שהיא. מנהל העמותה טען בתגובה כי "המזכירה הקבועה עשתה טעות".

ממצא זה נתגלה במהלך מבצע ביקורות ניהול ספרים שערכו משרדי פקיד שומה תל-אביב 1, 3 ו-5. במהלך הביקורת התמקדו המבקרים בעמותות, וגם בבעלי מקצועות חופשיים כמו אדריכלים ועורכי דין ובעסקים מתחום המסחר והשירותים, בפרט עסקים שלגביהם התקבל מידע מקדים שהם אינם רושמים הכנסות ועסקים שקיבלו אזהרות בעבר. הביקורת נמשכה שלושה ימים והקיפה כ-170 עסקים. בכ-20% מהעסקים נתגלו עבירות של אי רישום תקבולים או אי ניהול ספרים.

במהלך ביקורת במשרדה של אדריכלית, נבדק חשבון הבנק ונמצאה העברה בסך 15,953 שקלים שלא נרשמה בספרי העסק. בתגובה אמרה האדריכלית כי "כנראה בטעות פספסתי". במשרד עורכי דין נתגלו הכנסות בסך 63,582 שקלים בגין שכר טרחה שגבו עורכי הדין מלקוחותיהם מאז יולי האחרון ולא רשמו בספרי העסק. כמו כן נמצא סכום של 50,109 שקלים שהופקד בחשבון נאמנות ובגינו לא הופקה קבלה. כאשר נשאל אחד השותפים מדוע לא נרשמו הכנסות אלו, ענה כי "כבר שלוש שנים שאנחנו לא מוציאים קבלות על פיקדונות בחשבון נאמנות. לגבי שכר טרחה, אני מוציא קבלות אחת לשלושה חודשים כי אין לי את שמות הלקוחות". נציין כי על-פי החוק יש לתעד ולהוציא קבלה על כל תקבול המתקבל בעסק, גם אם מדובר בצ'קים דחויים או בהעברות לחשבון נאמנות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במשרד עורכי דין אחר בתל-אביב נמצאו הכנסות משכר טרחה בסך 16,858 שלא נרשמו בספרי העסק והתקבלו ממספר לקוחות במהלך חודש אוקטובר. כמו כן, נמצא סכום בחשבון נאמנות בסך 424,232 שקלים שעבורו לא הופקה קבלה. שותפה במשרד טענה בתגובה כי היא לא ידעה שצריך להוציא קבלה עבור הפקדה בחשבון נאמנות וכי עבור שכר טרחה "אנחנו לא מוציאים מיד קבלה".

בנוסף, נתגלו מספר מקרים של בעלי עסקים שקיבלו תשלומים דרך יישומונים ולא רשמו אותם בספרי העסק. אצל ספר שעובד בבתי הלקוחות נמצאה הכנסה של 170 שקלים שלא נרשמו. בתגובה אמר הספר כי "כשהלקוח שילם לי, פנקס הקבלות לא היה לידי". בעלת עסק למניקור-פדיקור שלא רשמה הכנסה של 147 שקלים, טענה כי "קיבלתי את הכסף אתמול בלילה ולא הספקתי".

צילום: freepik

Back to top button