מבזקים

חברת החשמל ואוניברסיטת בר-אילן חתמו על הסכם שיתוף פעולה

חברת החשמל ואוניברסיטת בר-אילן חתמו היום (רביעי) על הסכם שיתוף פעולה מחקרי. רשתות, AI, אגירה, מימן, יציבות זרם ומתח גבוה הם חלק מהנושאים שיחקרו על ידי המומחים של מרכז האנרגיה והקיימות של הקמפוס.

 אנרגיה מתחדשת וקיימות, שלובים אחד בשני ועומדים בליבת המומחיות של אוניברסיטת בר-אילן. האוניברסיטה שמה לה למטרה לכוון מאמצים ומשאבים להרחבת הפעילות בתחום על ידי שיתופי פעולה עם החברות המשפיעות ביותר. כפועל יוצא מכך נחתם הסכם בין הנהלת חברת החשמל להנהלת
האוניברסיטה. בעקבות משבר האקלים, ישנה מגמה הולכת וגוברת בעולם לעבור לאנרגיות מתחדשות. מגמה זו מחייבת יזמות וחדשנות. המרכז המחקרי שהוקם בקמפוס מייעץ, יוזם ומקדם מחקרים תוך בניית שיתופי פעולה עם גורמי תעשייה רבים. רשתות, AI, אגירה, מימן, יציבות זרם ומתח גבוה הם חלק מהנושאים שיחקרו על ידי המומחים של בר-אילן.
 
פרופ' אריה צבן נשיא אוניברסיטת בר-אילן וכימאי המתמחה באנרגיות מתחדשות אמר: "חברת החשמל הינה חברה לאומית המובילה את משק האנרגיה בארץ ולכן הינה שותפה טבעית עבורנו, אנו גאים לשתף עמה פעולה ולהציע את הידע האדיר הצבור באקדמיה לצורך קידום משק האנרגיה בישראל לטובת כל אזרחי המדינה. ריכוז גופי תעשיה החברים במרכז לאנרגיה וקיימות מייצר ממשק לשיתופי פעולה חדשים".
 
עופר בלוך מנכ"ל חברת החשמל :"מהפכת האנרגיה בארץ ובעולם מציבה בפני חברת החשמל אתגרים חדשים ובאמצעות קידום ועידוד החדשנות וראיה כוללת על הנעשה בעולם, אנו עמלים לבחון פתרונות יצירתיים הצופים את פני העתיד. כל זאת ועוד, על מנת לעמוד ביעד המדינה לשנת 2030, שקבעה 30% אחוז ייצור חשמל באנרגיות מתחדשות. הצטרפות החברה למרכז האנרגיה והקיימות של בר-אילן חשובה לחברת החשמל מבחינה אסטרטגית שכן מו"פ הוא נדבך אסטרטגי למהפכת האנרגיה. המרכז החדש יאפשר קשרים בין התעשיות השונות ובין האקדמיה ויאפשר לנו להגיע מוכנים יותר לעתיד".
 
פעילותו של מרכז האנרגיה והקיימות של בר-אילן מתמקד במספר רב של תחומים לרבות אנרגיה סולארית, תאים פוטו-וולטאים, כלכלת מימן, תאי דלק, חומרים מורכבים, פיתוח ביו-דלקים, ננו-טכנולוגיה ובינה מלאכותית.  חוקרי המרכז הינם בעלי מוניטין בינ"ל בתחומי המרת אנרגיה, כגון: מערכות צבירה והמרה של אנרגיה, יצור ואחסון מימן, פיתוח סוללות נטענות, קבלי-על, רשתות חשמליות, מוליכות-על ומיתוג יעיל, סוללות בעלות צפיפות אנרגיה גבוהה ומערכות לאגירת אנרגיה בהיקף גבוה. 

Back to top button