צרכנות

מרשימת המדינות – ועד לקשר הישראלי: הכירו את מדינות האיחוד האירופי

קקרדיט תמונה PIXABAY

האיחוד האירופאי הוא גוף שנוצר לאחר מלחמת העולם השנייה, מתוך מטרה לשקם את אירופה לאחר מלחמה עקובה מדם. מפת האיחוד האירופי מורכבת מ-27 מדינות, כאשר רק לאחרונה הודיעה אנגליה על עזיבה של האיחוד האירופי בעקבות החלטה על הברקזיט, שהכה גלים ועד היום נחשב לשנוי במחלוקת. כאשר אנו מתייחסים לאיחוד האירופי, צריך להבין כי מדובר בסופו של דבר בהסכם המאגד את המדינות באירופה לכדי מספר מדינות שפועלות בתיאום מלא. כיצד המאפיינים הללו מגיעים לידי ביטוי? ובכן, תושבי האיחוד מחויבים לשימוש במטבע אחיד (יורו) לצד כלכלה משותפת וכן חוקים שנועדו לטובת מימוש זכויות האזרח. אז מה הקשר הישראלי לאיחוד האירופי – ואיך זה קשור לאירועי גירוד ספרד שהתרחש במאה ה-15?

מי נמצא ברשימת המדינות באיחוד האירופי – ומה הקשר לישראל?

ברשימת מדינות האיחוד האירופי ניתן למצוא את המעצמות הגדולות: גרמניה, צרפת, איטליה, בולגריה, רומניה, בלגיה, פולין, קרואטיה, הולנד, ספרד וגם פורטוגל. עצם העובדה שפורטוגל חברה באיחוד האירופי קשורה באופן ישיר לישראל, מאחר שבשנת 2005 עבר תיקון לחוק אשר במסגרתו יהודים שמוכיחים כי הם צאצאים של אנוסי ספרד ופורטוגל, יכולים לקבל דרכון פורטוגלי. בעקבות התיקון לחוק הצליחו אלפי ישראלים לקבל דרכון המעניק לא רק אפשרות תעסוקה במדינה אלא גם יכולת לנוע בין כל מדינות האיחוד ללא הגבלה, כניסה לארה"ב ולאוסטרליה ללא צורך בהוצאת ויזה וכן יכולת לפתח עסקים עם מדינות האיחוד. מדובר בהזדמנות יוצאת דופן בעבור ישראלים שיכולים להוכיח את זכאותם, בייחוד בשל העובדה כי הכלכלה של האיחוד האירופי היא הכלכלה הגדולה בעולם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כיצד מתבצע הליך של הוצאת דרכון פורטוגלי?

כדי לקבל דרכון פורטוגלי, מומלץ לפנות לחברה המתמחה בתחום, וזאת מתוך מטרה לקבל ליווי מקצועי המבוסס על ניסיון וקשרים ענפים עם הקהילה היהודית שמעורבת בהליך בעקבות האירועים ההיסטוריים של גירוש ספרד, ואנשי המקצוע הרלוונטיים לתחום. בשלב הראשוני, עורך דין מטעם החברה ילווה אתכם ויבחן האם שם המשפחה מופיע ברשומות של הקהילה. אם כן, השלב הבא הוא לאסוף מסמכים הכוללים בין היתר תעודת יושר, צילום תעודת זהות וכן אילן יוחסין שנועד לבסס את הטענה כי אתם צאצאים של האנוסים. בשלב הבא ולאחר הגשת בקשה (אותה חשוב למלא באופן מדויק) יש לקבל אישור עקרוני ראשוני, לטובת המשך הליך המתבצע אל מול הרשויות. מדובר בהליך שנמשך בין שנה וחצי לשנתיים, כאשר הליווי המקצועי אותו אתם מקבלים לכל אורך הדרך יכול בהחלט למנוע מצב של עיכוב או דחייה של הבקשה בעקבות טעות. לאחר שתקבלו את הדרכון שלכם תוכלו להצטרף לאלפי ישראלים שמקבלים את כל היתרונות אותם מקבלים אזרחי האיחוד, בגלל העובדה כי פורטוגל היא מדינה מרכזית באיחוד האירופי.

לסיכום, האיחוד האירופי נחשב בעיני רבים למעצמה אדירה ובעלת פוטנציאל אדיר לכלכלה העולמית אבל גם המקומית. בעבור ישראלים שיכולים להוכיח כי צאצאים של אנוסי ספרד ופורטוגל, מדובר בהזדמנות יוצאת דופן להצטרף לאזרחי האיחוד ובהתאם לכך לקבל את כל היתרונות – מעבר חופשי בין מדינות, לימודים במוסדות לימוד להשכלה גבוהה, תעסוקה חוקית וכן יכולת ליצור עתיד טוב יותר למשפחה באיחוד חזק ובעל כלכלה איתנה.  חשוב לציין כי רוב מדינות האיחוד האירופי מתנות את קבלת הדרכון שלהן במבחני שפה ומגורים, ופורטוגל מציעה תנאים נוחים ומקלים. לכן, היכולת לנצל את התיקון לחוק היא הזדמנות שלא כדאי לפספס.

Back to top button