חדשות הארץמבזקים

כפר קאסם: תחנת מעבר פיראטית לפסולת פעלה ללא רישיון וגרמה לנזק סביבתי

פרקליטות מחוז מרכז (אזרחי), מנהלת תיאום פעילות אכיפה (מתפ"א), היחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה, מדור הגנת הסביבה במשרד להגנת הסביבה ומדור רישוי עסקים, לצד גורמי אכיפה נוספים, ערכו הבוקר (חמישי) פעילות אכיפה משולבת בכפר קאסם נגד גורם עברייני מרכזי המפעיל תחנת מעבר פיראטית גדולה לפסולת מגוונת ועסק ללא רישיון. במסגרת הפעילות נמצא, כי תחנת המעבר הוקמה על אדמה פרטית ובוצעו בה באופן שיטתי עבירות וליקויים משמעותיים, בתחומי הגנת הסביבה, הבטיחות בעבודה והעסקת שוהים בלתי חוקיים.

פעילות אכיפה משולבת בוצעה לאחר חקירה סמויה ממושכת. במסגרת פעילות התחנה, נהג החשוד לקבל, למיין ולשנע פסולת באופן בלתי חוקי, תוך גרימת נזק סביבתי ופגיעה ממשית במרקם החיים של תושבי האזור. מדובר בתחנת מעבר, אשר הוקמה על פי החשד על קרקע פרטית לייעוד חקלאי, עליה השתלטו מקימי המקום, ופעלה בניגוד לחוק ללא היתר ורישיון כדין.

הבדיקה העלתה, כי החשוד מפעיל את המקום מבית מגוריו ואף מעסיק עובדים שהינם שוהים בלתי חוקיים. במסגרת הפעילות, נמצאו במקום עבירות וליקויים משמעותיים בתחומי הגנת הסביבה והבטיחות בעבודה. כמו כן, נתפסו כלי רכב וכלי עבודה כבדים. בנוסף, אותרו שוהים בלתי חוקיים המועסקים על ידי בעל התחנה, וכן מבנים שהוקמו ללא היתר. לאור ממצאים בזירה, קיים חשד לקיומן של עבירות נוספות בתחום המס, ובתחום התכנון והבניה. בהמשך לכך, בוצעה חקירה במקום ונאספו ראיות נוספות אשר ייבחנו בהמשך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן, נערכו חיפושים ונתפסו מוצגים בהתאם לתחומי אחריותם של גורמי אכיפה רלוונטיים- רשות המיסים, הרשות הארצית לכבאות והצלה, משרד האנרגיה והגז, משרד הכלכלה, המשרד להגנת הסביבה, חברת החשמל והמוסד לביטוח לאומי. מפרקליטות מחוז מרכז (אזרחי) נמסר כי "הפרקליטות רואה חשיבות גדולה בקיום מבצעים מעין אלו, אשר מהווים חלק מפעילות נמשכת ומאומצת של רשויות האכיפה מהתחום האזרחי, הפלילי והמנהלי, ליזום ולפעול באופן אקטיבי כנגד תופעות של שימוש לא חוקי במשאבי הציבור, באופן שגורם מטרד קשה לתושבי הסביבה ומהווה פגיעה במשאב הקרקע המוגבל של מדינת ישראל המיועד לעידוד ופיתוח החקלאות. כמו כן, פוגע בתשתיות ויוצר מגוון רחב של סיכונים לרבות סיכונים סביבתיים. מבצע האכיפה שנערך היום נועד למגר הפעילות הבלתי חוקית הענפה בכפר קאסם וזאת על מנת לפגוע בכדאיות ובמוטיבציה הכלכלית של המפרים".

צילום: פרקליטות מחוז מרכז (אזרחי)
צילום: פרקליטות מחוז מרכז (אזרחי)
צילום: פרקליטות מחוז מרכז (אזרחי)
 

 

Back to top button