מבזקיםפוליטי / מדיני

בריטניה הכריזה על כלל חלקי ארגון החמאס כארגון טרור

בריטניה הכריזה היום (שישי) על החלטתה להכניס את ארגון חמאס, על כל חלקיו, כארגון טרור. ההחלטה נובעת ממאמצים דיפלומטיים ודיאלוג ממושך, כחלק מחיזוק היחסים עם בריטניה.

שר החוץ, יאיר לפיד הגיב להחלטה: "אני מודה לשרת הפנים הבריטית, ולשרת החוץ ולכל ממשלת בריטניה על ההחלטה הצפויה לראות בארגון הטרור חמאס, על כל זרועותיו, ארגון טרור. זו החלטה חשובה ומשמעותית שנותנת לגופי הביטחון הבריטים כלים נוספים כדי למנוע את המשך ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס, גם בבריטניה. אין חלק לגיטימי לארגון טרור וכל ניסיון להפריד בין חלקים של ארגון טרור הוא מלאכותי."

"ההצהרה שצפויה היום מסכמת דיאלוג אינטימי ומוצלח בין ישראל ובריטניה בהובלת משרד החוץ וצוות השגרירות שלנו בלונדון בראשות השגרירה ציפי חוטובלי ואנו מודים לבריטים על שיתוף הפעולה הפורה גם בנושא זה״. הוסיף שר החוץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רחלי ברץ-ריקס, ראש המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית הגיבה גם היא להחלטה: "מצג השווא כאילו הזרוע הפוליטית של חמאס שונה מהזרוע הצבאית מוטעה מיסודו, אבל בריטניה מבינה דבר שחשוב להדהד אותו בכל מקום – חמאס הוא לא רק ארגון טרור שרוצה להשמיד את מדינת ישראל אלא הוא רוצה לפגוע ביהדות עצמה. האידאל שלו הוא אנטישמיות לשמה. הוא לא מנסה לפגוע רק בתושבי ישראל אלא ביהודים ברחבי כל העולם. צריך להפנים שהאנטישמיות מתגברת כל הזמן ולארגוני הטרור שמנסים לפגוע ביהודים לא אכפת אם בדרך יפגעו גם אחרים. אם המדינות לא יאבקו באנטישמיות ביד חזקה לא רק היהודים יפגעו, אלא הן עצמן".

צילום: מקורות ערביים

Back to top button