חדשות חוץמבזקים

אוסטריה: עשרות אלפים, בהם רבים מהימין הקיצוני, מחו נגד הסגר הקרוב

עשרות אלפי מפגינים, רבים מהם מקבוצות ימין קיצוני, צעדו היום (שבת) בווינה, בירת אוסטריה לאחר שהממשלה המקומית הכריזה על סגר ארצי החל מיום שני כדי לבלום את תחלואת הקורונה המתפשטת, כך דווח בסוכנות הידיעות AP.

הפגנות התקיימו גם בשוויץ, קרואטיה, איטליה, צפון אירלנד והולנד, זאת יום לאחר שמשטרת הולנד פתחה באש לעבר מפגינים ושבעה בני אדם נפצעו בהתפרעות שפרצה ברוטרדם. המפגינים מחו נגד הגבלות התו הירוק הדרושות במדינות רבות באירופה כדי להיכנס למסעדות, לשווקי חג המולד או לאירועי ספורט, כמו גם חיסונים חובה.

הסגר האוסטרי יתחיל ביום שני, כשמספר מקרי המוות היומיים גדלו פי שלושה בשבועות האחרונים ובתי חולים במדינות שנפגעו קשות הזהירו כי יחידות טיפול נמרץ מגיעות לסף ספיקה. הסגר יימשך לפחות עשרה ימים אך עשוי להגיע ל-20, כך נמסר מטעם גורמים רשמיים. אנשים יוכלו לעזוב את בתיהם רק מסיבות ספציפיות, כולל קניית מצרכים, ללכת לרופא או לפעילות ספורטיבית. הממשלה גם תחייב חיסונים החל מה-1 בפברואר. רק 66% מ-8.9 מיליון האנשים באוסטריה מחוסנים במלואם, אחד השיעורים הנמוכים ביותר במערב אירופה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הצעדה של שבת התחילה בכיכר Heldenplatz הגדולה של וינה. כשהם קוראים "התנגדות!" מלווים בקריאות, המפגינים נעו בכביש הטבעת הפנימי של העיר. רבים הניפו דגלי אוסטריה ונשאו שלטים לועגים לקנצלר אלכסנדר שלנברג ושר הבריאות וולפגנג מוקשטיין. רוב השלטים התמקדו במתן החיסון: "הגוף שלי, הבחירה שלי", נכתב באחד. בין המפגינים היו חברי מפלגות וקבוצות ימין קיצוני וימין קיצוני, כולל מפלגת החופש הימין הקיצוני, מפלגת MFG נגד חיסונים ואנשי הימין הקיצוני "זהות".

מנהיג מפלגת החופש הרברט קיקל, שנבדק לאחרונה חיובי ל-COVID-19, הופיע באמצעות וידאו, והוקיע את מה שהוא כינה צעדים "טוטליטריים" מצד ממשלה "שמאמינה שהיא צריכה לחשוב ולהחליט עבורנו".

כ-1,300 שוטרים היו בתפקיד, ו-35,000 מפגינים השתתפו בצעדות שונות ברחבי העיר, כך מסרה המשטרה. עוד נמסר מטעם המשטרה כי מספר מפגינים נעצרו, אך לא מסרו מספרים ספציפיים. מאוחר יותר במוצאי שבת, המפגינים זרקו בקבוקים ופחיות בירה וירו פירוטכניקה לעבר המשטרה, שהשתמשה בגז פלפל כדי לפזר את ההמונים.

הקנצלר שלנברג התנצל בפני כל המחוסנים ביום שישי, ואמר שזה לא הוגן שהם צריכים לסבול תחת מגבלות הנעילה המחודשות. "אני מצטער לעשות את הצעד הדרסטי הזה", אמר בשידור הציבורי ORF.

בשוויץ השכנה, 2,000 בני אדם מחו לקראת משאל העם הקרוב בשאלה האם לאשר את חוק ההגבלות של ה-COVID-19, בטענה שהוא מפלה, כך דיווח השידור הציבורי SRF.

צילום: AP Photo/Florian Schroetter

Back to top button