חדשות חוץמבזקים

לאחר יותר משבועיים: פורסם "תיעוד" של הטניסאית הנעדרת פנג שוואי

עובד של הטלוויזיה הממלכתית הסינית פרסם ברשת תמונות של כוכבת הטניס הנעדרת פנג שוואי במאמץ חדש להפיג את הדאגה לגבי היעלמותה לאחר שהאשימה מנהיג בכיר בתקיפה מינית, כך נמסר מסוכנות הידיעות AP.

התמונות הופיעו ביום שישי בחשבון טוויטר, שמצונזר מפני רוב משתמשי האינטרנט בסין. עובד הטלוויזיה של המדינה כתב שהם היו בחשבון של פנג בשירות ההודעות WeChat עם ההערה, "סוף שבוע שמח".

המפלגה הקומוניסטית השלטת מתמודדת עם פניות גוברות של כוכבי טניס וסבב הספורט המקצועי כדי להוכיח שפנג, שהשתתפה באולימפיאדה שלוש פעמים ושחקנית זוגות נשים המדורגת מספר 1 לשעבר, בטוחה ויש לה חופש ביטוי מלא. בינתיים, עורך עיתון המפלגה אמר שפנג "תופיע בפני הציבור" בקרוב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הסערה סביב היעדרותה של שווי מביכה מבחינה פוליטית מכיוון שבייגינג' מתכוננת לקיים את אולימפיאדת החורף בפברואר. דובר משרד החוץ הכחיש ביום שישי שידע על היעלמותה של פנג.

פנג, בת 35, לא נראתה בציבור מאז שפרסמה החודש הצהרה ברשתות החברתיות, המאשימה את ג'אנג גאולי, סגן ראש הממשלה של סין בין 2013 ל- 2018, בכך שהכריח אותה לקיים יחסי מין למרות סירובים חוזרים ונשנים.

סטיב סיימון, היו"ר והמנכ"ל של סבב הטניס לנשים, WTA, הגיב היום לסרטון המתיימר להציג את הטניסאית במסעדה: "אני שמח לראות את הסרטונים שפורסמו על ידי התקשורת הממשלתית בסין, שנראה שהם מציגים את פנג שוואי במסעדה בבייג'ינג. למרות שזה חיובי לראות אותה, עדיין לא ברור אם היא חופשית ומסוגלת לקבל החלטות ולנקוט פעולות בעצמה, ללא כפייה או התערבות חיצונית. הסרטון הזה לבדו אינו מספיק. כפי שציינתי מההתחלה, אני עדיין מודאג לגבי בריאותו ובטיחותו של פנג שועי ושהטענה על תקיפה מינית מצונזרת ומטאטאת מתחת לשטיח. היה לי ברור מה צריך לקרות והיחסים שלנו עם סין נמצאים בצומת דרכים".

סיימון איים להוציא את אירועי ה-WTA מסין- כולל את גמר הסבב.

צילום: (AP Photo/Tim Ireland

Back to top button