מבזקיםצבא וביטחון

הפיגוע בעיר העתיקה: נקבע מותו של הפצוע אנוש, המחבל חוסל

מחבל חמוש בנשק מסוג קרלו ביצע הבוקר (ראשון) פיגוע ירי בעיר העתיקה בירושלים. כתוצאה מפיגוע הירי, נפצעו על פי גורמי הרפואה שני אזרחים באורח קשה-אנוש, ופונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים הדסה הר הצופים, שערי צדק ועין כרם, בנוסף לשני שוטרים שנפצעו באורח קל. כוחות המשטרה של מחוז ירושלים ומג״ב חתרו למגע, השיבו בירי לעבר המחבל, תושב מחנה הפליטים שועפט במזרח ירושלים בן 42, ניטרלו אותו ומותו נקבע במקום.

אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם פונו שלושה נפגעים מן הפיגוע ירי בעיר העתיקה. בן 46, פצוע במצב בינוני, בהכרה. בן 30 במצב קל ובן 31 במצב קל- שניהם בהכרה מלאה.

אל יחידת הטראומה בהדסה הר הצופים פונה פצוע עם פגיעת ראש קשה, בשנות ה-30 לחייו, תוך כדי פעולות החייאה וללא סימני חיים. צוות יחידת הטראומה המשיך בפעולות החייאה אך נאלץ לקבוע את מותו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חובש המוצב על טרקטורון מד"א יהושע שטרית ופראמדיק מד"א משה טובולסקי סיפרו: "מיד שדווח לנו על הירי יצאנו לזירה. הגענו עם הטרקטורון, מספר שטרית, וראיתי 2 גברים כבני 30 שוכבים עם פצעי ירי. חובש בכיר על אופניים של מד"א המוצבים בעיר העתיקה ברוך ויסמן סיפר: אחד הפצועים היה מחוסר הכרה והשני בהכרה מעורפלת. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים מידי בשטח ומיד העלינו אותם לטרקטורון ופינינו אותם לניידות טיפול נמרץ שהמתינו סמוך לרובע היהודי ומשם פונו לבתי החולים. מצבו של אחד מוגדר אנוש והשני קשה. פינינו אותם לבית החולים שערי צדק ולהדסה הר הצופים. 3 פצועים נוספים במצב קל פונו באמבולנס משטרתי."

פראמדיק מד"א אלחי סופר שפינה את הפצוע האנוש סיפר: "הגענו בניידת הטיפול הנמרץ של מד"א לרובע היהודי, שם חברנו לטרקטורון של מד"א שהעביר לנו גבר כבן 30 מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פצעי ירי בגופו. העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ ובדרך לבית החולים ניסינו להאבק על חייו תוך שאנחנו מבצעים בו פעולות החייאה מתקדמות ולצערנו לאחר זמן קצר הרופאים בבית החולים נאלצו לקבוע את מותו."

מפכ״ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים נמצאים בזירה, והמשטרה החלה בחקירה נסיבות הפיגוע.

השר לביטחון פנים, עומר בר לב, אמר כי המחבל היה איש חמאס מהפלג המדיני ואשתו "אשתו עזבה לחו"ל לפני שלושה ימים והילדים שלו בחו"ל".

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, אמר במקום הפיגוע: "האירוע הבוקר הוא עליית מדרגה בהתנהלות גורמי הטרור. צריך להגביר את השמירה בעיר העתיקה. אני מקווה שכוחות הביטחון יעשו את המיטב בבדיקה וחקירת האירוע, ובביטחון האזור. מוקדם עדיין להסיק מסקנות אבל אין ספק שהפיגוע הוא חמור מאוד ומתוכנן היטב מראש. אני רוצה לשלוח את תנחומיי למשפחת ההרוג – אזרח שהלך להתפלל בכותל ונרצח על לא עוול בכפו, וכן איחולי החלמה לפצועים. ירושלים ידעה ויודעת אירועים קשים. אנחנו צריכים לדעת להתמודד איתם ולהמשיך את שגרת החיים התקינה."

בארגון 'בצלמו' הגיבו לפיגוע הקשה בשערי הר הבית "ההסתה בהר הבית הורגת! רק לפני שבוע ובעקבות עשרות תלונות שלנו! הוגש כתב אישום נגד שייח' עלי אחמד עודה שעמד בהר הבית לפני חמש שנים ביום שישי וקרא לרצוח יהודים. כן חמש שנים לוקח ליועץ המשפטי לממשלה לאשר להגיש כתב אישום נגד שייח שקורא למאות אלפי מאמינים לרצוח יהודים. לצערנו הר הבית נהפך למוקד הסתה נגד יהודים. הדם על הקיר. אנחנו קוראים ליועמ"ש לאשר לעצור ולהעמיד לדין כל מי ששותף לעלילת אל אקצה בסכנה."

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]



צילום: דוברות המשטרה


צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

צילום: ללא קרדיט

Back to top button