מבזקיםמשפטי/פלילי

כיצד תוכלו לקבל חצי מהנכס בגירושין, כאשר הוא רשום על בן / בת הזוג?

אחד החששות המשמעותיים ביותר עבור כמעט כל אדם העומד בפני החלטה האם להתגרש, או כבר החל בהליך גירושין, היא שאלת חלוקת הגירוש. אנשים רבים חוששים לאבד את שעמלו עבורו והרוויחו במהלך השנים, אולם אין הדבר מחויב. במאמר הבא נתייחס לשתי שאלות עיקריות:

  1. מה ניתן לעשות כאשר נכס רשום על שם בן הזוג ואתם מבקשים לתבוע מחצית ממנו בהליך הגירושין?
  2. כיצד ניתן לקבל הערכת שווי העסק לצורך איזון משאבים בהליך הגירושין, על מנת לקבוע את חלוקת הנכסים שנצברו על ידי הצדדים?

 

הנכס רשום על בן הזוג? ניתן לקבל חצי ממנו כשמתגרשים

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גם אם אתם עומדים בפני הליך גירושין וחוששים להישאר נטולי רכוש וממון לאחריו, מכיוון שהבית בו גרתם עם בן / בת הזוג רשום על שמם ולא על שמכם, מסתבר שהחוק מתייחס לנושא זה ונותן מענה.

המושג המרכזי בדיון זה נקרא "חזקת השיתוף". מושג זה הוא עיקרון במשפט הישראלי, אשר מתייחס להכרה בחיי הנישואין כחיי שיתוף ולהענקת ביטחון כלכלי לאחד הצדדים, במקרה של גירושין. חזקת השיתוף חלה על בני זוג אשר נישאו לפני שנת 1974, כלומר לפני שנחקק חוק יחסי ממון. זו חקיקה שיפוטית, כלומר תוצאה של פסיקה, אשר מטרתה להביא למודעות את השיתוף הכלכלי אשר חל בין בני זוג נשואים, בהתייחס לרכוש הנצבר במהלך חייהם המשותפים, גם כאשר אחד הנכסים רשום על אחד הצדדים ולא על שניהם.

  • כאשר נכס רשום על אחד מבני הזוג, אין זו עילה מספקת לסתור את חזקת השיתוף. גם נכס הרשום על אחד מבני הזוג עשוי להיות מוגדר בבעלות משותפת של שניהם, בכוח חזקת השיתוף.
  • הדבר נכון גם כאשר מדובר על נכס שנתקבל בירושה לאחד הצדדים, והוא עשה בו שימוש שלא הראה כוונה להפרידו מבן או בת הזוג, אלא להכלילו כרכוש משותף של בני הזוג. במקרה כזה, עשוי הנכס להיות מוגדר כרשימת נכסים משותפים, למרות שנתקבל בירושה.

כלומר, אם אתם עומדים בפני גירושין והנכס העיקרי רשום על הצד השני, אין פירוש הדבר "אוטומאטית" כי הנכס יינתן רק לצד השני. במידה והיתה כוונה לשתף את הנכס איתכם, במידה ולקחתם חלק במהלך השנים באחזקת הנכס ואחריות עליו, הסיכוי כי תוכלו לקבל חצי משווי הנכס, גם כאשר אינו רשום על שמכם, הוא גדול.

לקריאה נוספת – https://www.todivorce.co.il/

 

Back to top button