חדשות הארץמבזקים

נשיא המדינה ורעייתו צפו בתערוכה של מועדון הכדורגל צ'לסי המוקדשת למאבק באנטישמיות

נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, החלו את ביקורם הרשמי בממלכה המאוחדת היום (ראשון), בביקור בתערוכת "49 להבות" של מועדון הכדורגל צ'לסי באצטדיון הקבוצה, המוקדשת למאבק באנטישמיות ולזכרון הספורטאים האולימפיים שנרצחו בשואה.
 
התערוכה, אשר מציגה את עבודתו של אמן הרחוב הבריטי-ישראלי סולומון סוזה, מורכבת מדיוקנאות של ספורטאים יהודיים שנרצחו בשואה. האירוע התקיים כחלק מקמפיין "הגידו לא לאנטישמיות" של מועדון הכדורגל צ'לסי בהובלת בעל המועדון רומן אברמוביץ'. עוד השתתפו יו"ר המועדון ברוס באק, האמן סולומון סוזה, וניצול השואה ואלוף הרמת משקולות לשעבר סר בן הלפגוט שציין במסגרת האירוע את יום הולדתו ה-92.

צילום: קובי גדעון/לע"מ
 
בפתח דבריו התייחס הנשיא לפיגוע שאירע הבוקר בעיר העתיקה בירושלים ואמר: "רק הבוקר קיבלנו תזכורת אכזרית לאן יכולה להוביל השנאה, כאשר מחבל חמאס רצח בדם קר צעיר חף מפשע בעיר העתיקה בירושלים ופצע עוד ישראלים. הקורבן היה עולה חדש בן 26 מדרום אפריקה, מה שהוסיף לטרגדיה של הפיגוע הנורא הזה. העובדה שהמחבל הגיע ממה שמכונה ‘הזרוע המדינית׳ של החמאס מלמדת שממשלת בריטניה צודקת בהחלט בהחלטתה להכיר בחמאס כולו כארגון טרור, ואני קורא לשאר הקהילה הבינלאומית ללכת בעקבותיה."

צילום: קובי גדעון/לע"מ
 
הנשיא סייר בתערוכה ולאחר מכן דיבר בציון כוחו של הספורט לטובה ולרעה, ואמר: "התרבות והפוליטיקה של הספורט מוציאים לעתים קרובות את הרע מטבע האדם, כפי שחזינו שוב ושוב באנטישמיות, תקריות גזעניות ואלימות בתוך ומחוץ לאצטדיונים, ובסירובם של ספורטאים להתחרות מול עמיתיהם הישראליים או ללחוץ את ידיהם."
 
הנשיא הוסיף: "הספורטאים היהודיים שהוצגו בתערוכה המדהימה '49 להבות' של סולומון סוזה, מייצגים את עוצמת הרצון האנושי, הביצועים והמחויבות למצוינות, ואת השילוב של גאווה במדינות שהם ייצגו, ובמורשת היהודית שלהם."
 
הנשיא פנה לסר בן הלפגוט, ניצול שואה ואלוף הרמת משקולות וסיפר לו כי אביו, חיים הרצוג ז"ל, היה ממשחררי מחנה הריכוז ברגן בלזן, המחנה בו שהתה אחותו. הנשיא איחל לבן יום הולדת 92 שמח ואמר: "הסיפור שלך הוא על כוחו של רצון בלתי נגמר להתגבר על הרוע האפל ביותר, ועל יכולתה של רוח האדם להתגבר על חוסר האנושיות הגדול ביותר. הכוח הפנימי והנחישות הדרושים כדי להפוך מאסיר מחנה ריכוז ב-1945, למתחרה בישראל במשחקי המכביה ב-1950, ובאולימפיאדה ב-1956, כמעט בלתי נתפסים," הנשיא הוסיף והדגיש: "רצונך החזק בא לידי ביטוי בהישגים שלך בהרמת משקולות, אבל אולי אפילו יותר מכך, בנחישות שלך לבנות את חייך מחדש, ובמשימתך לוודא שלעולם לא נשכח את השואה, קורבנותיה ולקחיה. כנשיא מדינת ישראל, אני מצדיע לך. כיהודי, אני מתמלא בגאווה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: קובי גדעון/לע"מ
 
הרצוג סיכם והודה למועדון הכדורגל צ'לסי על הקמפיין "הגידו לא לאנטישמיות", ואמר: "מועדון הכדורגל שלכם הוא דוגמה לאופן בו ספורט יכול להוות כוח לטובה ולעיצוב עתיד סובלני יותר." עוד הוסיף הנשיא: "כנשיא אמשיך לעודד ולקדם יוזמות הרותמות את כוחו של הספורט כדי להוציא את המיטב מכולנו, ליצור חברות סובלניות יותר ולבנות עולם שלו יותר."
 
לבסוף, יו"ר קבוצת הכדורגל צ'לסי, ברוס באק העניק לנשיא מתנה ממועדון הכדורגל: חולצה של המועדון חתומה על ידי שחקניו.

,

נשיא המדינה ורעייתו צפו בתערוכה של מועדון הכדורגל צ'לסי המוקדשת למאבק באנטישמיות
צילום: קובי גדעון/לע"מ

Back to top button