מבזקיםצבא וביטחון

יו״ר ארגון נכי צה״ל: "ההון האנושי – הנשק האמיתי של צה"ל"

אירוע הוקרה לפצועי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה התקיים הערב (ראשון), במעמד שר הביטחון. האירוע התקיים ברקע הפיגוע הרצחני בירושלים, בו נהרג אליהו קיי ועל רקע אירועים נוספים במסגרת ההסלמה הביטחונית.

מדברי יו״ר ארגון נכי צה״ל, עידן קלימן, באירוע: ״הוקרה איננה יום אחד בשנה, אלא תורה שלמה ותפיסה לאומית כל השנה ואין זה סוד כי משהו לא טוב קרה בשנים האחרונות, ביחסים שבין אגף השיקום של משרד הביטחון לבין נכי צה"ל. מיקיריי המערכת הפכנו לעול כלכלי. לא הבנו מה קרה. היו שטענו כי זהו מתח טבעי שבין מדינה לארגון יציג, אך אנו חשנו על בשרנו ובריאתנו את הידוק החגורה וחרב הקיצוצים ומאידך ראינו כיצד יש אשר ראו בכך הישג כלכלי והתייעלות המערכת. אין זה מקובל עליי כלל ורצוי כי העומדים בראש הפירמידה הניהולית יזכרו תמיד את האמירה: ‘ההון האנושי – הוא הנשק האמיתי של צה"ל.’ אין אפוא מקום להתוות דרך של חיסכון באמצעים, כאשר מדובר בשיקום נכות ונכי צה"ל."

"לנו בארגון, נכי צה"ל, יש אחריות גדולה מאד בתור ארגון יציג יחיד המוכר על פי חוק, ואנו צריכים לדרוש את קבלת האחריות הזו. עלינו לעמוד על המשמר ולדרוש להיות שותפים מלאים להתנהלות אגף השיקום למול חברינו, באשר אלו הם חיינו וגורלנו, כמו המדינה ממש ועל כן תמיד תהיה בידינו. אני רוצה שגם האחראים להקצאת תקציב המדינה, היושבים בירושלים בירתנו, יפנימו את מה שמובן לכלל אזרחי ישראל לאמור – כיסא הגלגלים שאני יושב עליו, כמו הפנים השרופות של מי שנשרף בטנק, כמו הפציעות האורתופדיות והנפשיות של מי שנפגע באש אויב, כל אלה ועוד – אינן גורל. זה לא מזל רע, זהו בדיוק המחיר של הקרבה למען המדינה ואזרחיה!" הוסיף קלימן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום אמר יו"ר הארגון: "מאז יום הזיכרון האחרון, בעקבות האירוע המצער והטראגי של איציק סעידיאן, אחינו היקר, שמשפחתו נמצאת איתנו כאן הערב וזאת ההזדמנות לשלוח לו אהבתנו ולאחל לו החלמה מהירה וחזרה לחיק משפחתו ומשפחת נכות ונכי צה"ל ולאחר עבודה אינטנסיבית של הארגון בשנתיים האחרונות למול גופי המדינה השונים, חל שינוי משמעותי ביחס ובטיפול בנכי צה"ל ורפורמת "נפש אחת" אושרה בממשלה. אדוני שר הביטחון זו הבמה להודות לך, למנכ"ל אמיר אשל, לצוות המשרד בכלל ואגף השיקום בפרט, על השינוי בגישה ברוח ובתפיסה כלפי נכות ונכי צה"ל. זה המקום גם לומר כי, קברניטי המדינה לרבות ראש הממשלה ושר האוצר הקודמים והנוכחיים, התגייסו למען הטיפול המיטבי ושינוי התפיסה הערכית בו הטיפול בפצוע עומד כערך עליון לפני התקציב, אולם כל זה לא היה קורה אילולא שר הביטחון, בני גנץ, היה לוקח על עצמו שינוי זה כמשימה אישית לאומית שלו ובאחריותו. הדרך להשלמת הרפורמה עוד ארוכה אבל השינוי המיוחל כבר כאן בפתח״."

צילום: זליגמן שחף תקשורת

Back to top button