מבזקיםפוליטי / מדיני

עימות בכנס "אלימות המתנחלים" בכנסת: "למה לא תעמדו דקת דומיה לזכר הנרצח?"

ח"כ איתמר בן גביר נכנס לכנס "אלימות המתנחלים" של ח"כים מסיעות השמאל שנערך היום (שני) בכנסת, והחל לשאת נאום "מדוע מדברים על אלימות ולא מזכירים את הרצח אמש. לא מזכירים אלימות נגד מתיישבים, חיילים, שוטרים."

ח"כ בן גביר הציע למתכנסים לעמוד דקת דומיה לזכר הנרצח, ובמקום פרצה מהומה. אוסמה סעדי ומוסי רז התעמתו עם בן גביר.

מנכ"לית שלום עכשיו. שקד מורג, תקפה: "בזמן שאנחנו מגנים כל אלימות באשר היא אלימות הם מגבים אותה, כל עוד היא משרתת את האג'נדה. מי בהעלמת עין ומי בגיבוי פעיל, העברת . די למעשיות על "עשבים שוטים". את התקציבים וההכרה ב"חצי מיליון מתנחלים" הם הרי מבקשים כמגזר, ואינם מהססים להכניס לאותו מניין את הבורגנים מאורנית ומעלה אדומים עם המתפרעים האלימים מאש קודש ומקומי אורי. אז שיתכבדו נא וייקחו אחריות כמגזר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מורג הציגה בכנס דו"ח חדש של 'שלום עכשיו' שכותרתו 'ההתיישבות האלימה' שחושף כי קיים קשר ישיר בין המאחזים הלא חוקיים בשטחים לבין אלימות המתנחלים. על פי הדו"ח, אשר סקר 1,200 מקרי אלימות מתנחלים שתועדו על ידי ארגון 'יש דין', רוב מקרי אלימות המתנחלים התרחשו בסמוך למאחזים לא חוקיים וזאת למרות שתושבי המאחזים מונים 5 אחוזים בלבד מכלל המתנחלים. מוקדי האלימות המרכזיים: מאחזי יצהר, אש קודש, עדי עד, חוות מעון והגבעה של רונן.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, אמרה בכנס: "זה לא סוד שנכנסנו בעיניים פקוחות לקואליציה שלא שמה את ההסדר המדיני וסיום הכיבוש על סדר יומה באופן רשמי או מתחייבת לקדם זאת, אך זה לא אומר בשום פנים ואופן שאנחנו צריכים להשלים עם אלימות מתנחלים. אנו ממשיכים לחשוב ולעשות כל שביכולתנו כדי להבטיח עתיד בטוח למדינת ישראל, ומציאות מובטחת מפני זרועות שבורות, ראשים פתוחים, מניעת מסיק ואלימות קשה כלפי פלסטינים בשטחים שתחת שליטתנו. תפקידנו הוא לוודא שגם אם הדרך לאותו הסדר שתי מדינות וסיום הכיבוש היא ארוכה – המציאות הזו לא הופכת למדיניות של אלימות ככלי פוליטי. שבאמצעות אותם משוללי רסן שאין שליטה עליהם זו הופכת להיות אחת הזרועות להעמקת השליטה והטלת טרור ואימה, תוך עצימת עין של גורמי השלטון החל מהצבא ודרך הממשלה. אנחנו כאן כדי להבטיח לכם: זו המחויבות שלנו שהמדיניות הזו תשתנה".

צילום: ללא קרדיט
צילום: ללא קרדיט

צילום: ללא קרדיט

Back to top button