צרכנות

הלקחים שהקורונה יכולה ללמד אותנו

מגיפת הקורונה שינתה את החיים כפי שאנו מכירים אותם כחברה וכתרבות גלובלית. עם זאת, היא ככל הנראה גם שינתה כל אחת ואחד מאיתנו באופן אינדיבידואלי, משגרת הבוקר שלנו ועד ליעדים וסדרי העדיפויות שלנו בחיים. אם החיסונים אכן יצליחו לעצור את מגמת ההדבקה, ייתכן שנוכל בשנה הבאה לחזור לשגרה מלאה. בין אם התחזיות הללו אכן יתקיימו או אם ננחל שוב אכזבה, כדאי שנשאל את עצמנו כבר היום מה נוכל ללמוד מהשנה האחרונה ולקחת איתנו להמשך החיים. אז לצד ההגבלות והקשיים, אלו כמה שיעורים שכדאי שנמשיך לתרגל באורח החיים שלנו.

יש לא מעט שירותים רפואיים שניתן לקבל מרחוק

יישומי טכנולוגיות התקשורת הם נרחבים כיום יותר מאי פעם. משבר הקורונה הפך את הקוריוז הזה להכרח הישרדותי ואחד השינויים הראשונים שחווינו הוא במערך השירותים הרפואיים ששינה את פניו. תורים טלפוניים ובשיחות וידאו הפכו כיום לעניין שבשגרה וניתן לקיים שיחות עם הרופא ואפילו לעבור בדיקות בראייה מבלי לעזוב את הבית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הבריאות נמצאת בידיים שלנו

כולנו יודעים היום שתזונה בריאה ומאוזנת ופעילות גופנית הן חיוניות לשמירה על הבריאות. עם זאת, הריחוק החברתי יצר צרכים חדשים שמאפשרים לנו לחשוב מחדש על תחומי האחריות שנוכל לקחת על עצמנו כחלק משגרת החיים. רופאים רבים עודדו מטופלים המתמודדים עם מצבים רפואיים שונים לעקוב אחר לחץ הדם שלהם בכוחות עצמם בבית ולבצע בדיקות מדדים באופן קבוע כדי להבטיח שהכול נותר במצב תקין. זהו הרגל שלגמרי אפשר להמשיך בו גם בימי שגרה ולחסוך מסעות מיותרים לקופת החולים.

להבטיח שיהיה לנו את הכיסוי הטוב ביותר

ברגעי משבר כמו אלו, אנו מבינים עד כמה חשוב שתהיה לנו נגישות לשירותים הרפואיים הטובים ביותר. כשמערכות הבריאות נמצאות על סף קריסה והצרכים שלנו נעשים מיידיים, אנו מגלים שלתחושת הביטחון הגופני שלנו אין שום תג מחיר. זה הזמן להתעניין במסלולים השונים שמציעות פוליסות ביטוח בריאות ולהתחיל לנהל את הסיכונים בצורה נבונה וארוכת טווח.

להוקיר את הכוח של הקהילה

אם יש דבר שללא ספק כולנו התוודענו אליו, הוא שלקשר האנושי ומעגלי התמיכה שלנו יש כוח עצום. בין אם התוודענו למקום החיוני של המשפחה והחברים בחיינו, או דווקא אם העברנו את הסגרים לבדנו וגילינו עד כמה חסרה לנו התקשורת והקרבה, אין ספק שמשבר הקורונה מזכיר לנו עד כמה קהילה חזקה היא נכס חשוב לחיוניות ואיכות החיים שלנו. זה הזמן לגייס את התובנה הזו גם בשגרת החיים ולחפש מעגלים חברתיים חדשים להתחבר אליהם.

ומעל לכל – להכיר בעובדה שאנו לא כל יכולים

השיעור הגדול ביותר שכולנו עברנו כחברה, הוא שיעור בענווה. הפיתוחים האדירים שהאנושות השיגה בעשורים האחרונים – מתחום התקשורת ועד לתחום הרפואה – לא הצליחו להכין אותנו למשבר הגלובלי האדיר הזה. בכל פעם שהייתה לנו תחושה שהצלחנו להשתלט על המצב, לקורונה היה קלף חדש בשרוול. זה יכול לשמש לנו כתזכורת חשובה מה מקומנו בעולם.

רווחתנו הנפשית חשובה לא פחות מהפיזית

מפלס המתח והחרדה בתקופת משבר הקורונה הגיע לשיאים חדשים. ההסתגרות בבית, הפגיעה ביכולת ההשתכרות והחשש מפני חשיפה לנגיף שימשו כר פורה למתחים רבים. תקופות מלחיצות כמו אלו מלמדות אותנו עד כמה חשוב לדאוג לרווחה הנפשית שלנו. בילוי בחיק המשפחה, השתתפות בפעילויות מרגיעות כמו יוגה, מדיטציה או עיסוק באמנות, יכולים למלא את החיים בתוכן ומשמעות ולשמש ככלי חשוב לתיעול המתח המצטבר. בעידן כמו שלנו, בו גורמי הלחץ שלנו כה רבים, לא חייבים לחכות לקורונה כדי לדאוג טוב יותר לבריאות הנפש שלנו.

Back to top button