חדשות חוץמבזקים

ביידן החליט: יו"ר הפדרל ריזרב פאוול ימשיך לכהונה נוספת

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע היום (שני) כי הוא ממנה את ג'רום פאוול לכהונה שנייה בת ארבע שנים כיו"ר הפדרל ריזרב, ובכך הוא מאשרר את אופן הניהול הכלכלי של פאוול תוך כדי מגיפה קטלני בה מדיניות הריבית הנמוכה במיוחד של הפד סייעה לחזק את האמון ולהחיות את שוק העבודה, כך נמסר מסוכנות הידיעות AP.

ביידן גם אמר שהוא ימנה את ליאל בריינארד, הדמוקרטית היחידה במועצת הנגידים של הפד והחלופה המועדפת לפאוול בקרב פרוגרסיביים רבים, כסגנית יו"ר.

תפקיד נפרד של סגן יו"ר פיקוח, תפקיד רגולטורי בבנק, נותר פנוי, יחד עם שני משבצות נוספות במועצת המנהלים של הפד. משרות אלה יאוישו בתחילת דצמבר, כך אמר הנשיא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אם אנחנו רוצים להמשיך ולהתבסס על ההצלחה הכלכלית של השנה הזו, אנחנו צריכים יציבות ועצמאות בפדרל ריזרב – ויש לי ביטחון מלא לאחר משפטם באש במהלך 20 החודשים האחרונים שיספקו היו"ר פאוול וד"ר בריינארד. המנהיגות החזקה שהמדינה שלנו צריכה", אמר ביידן בהצהרה.

החלטתו של ביידן, שהתקבלה לאחר שיקול דעת מקיף, נובעת משיקולי המשכיות ודו-מפלגתיות בתקופה שבה האינפלציה הגואה מכבידה על משקי הבית ומעלה סיכונים להתאוששות הכלכלה. בתמיכתו של פאוול, רפובליקני שהועלה לראשונה לתפקידו על ידי הנשיא דונלד טראמפ, בידן דחה תלונות של פרוגרסיבים על כך שהפד החליש את רגולציית הבנקים והגיב באיחור בלקיחה בחשבון של שינויי האקלים בפיקוח על הבנקים.

אם הסנאט יאשר את המינוי, פאוול יישאר אחד הפקידים הכלכליים החזקים בעולם. על ידי העלאה או הורדה של ריבית המדד שלו, הפד שואף לצנן או לעורר צמיחה וגיוס עובדים, ולשמור על יציבות מחירים. למאמציה לכוון את כלכלת ארה"ב, הגדולה בעולם, יש בדרך כלל השלכות גלובליות.

צילום: AP Photo/Susan Walsh

Back to top button