מבזקיםמשפטי/פלילי

9 חודשי מאסר לעבאד אבו גאנם בגין סחיטה באיומים והפעלת ארגון שמירה ללא רישיון

בית המשפט המחוזי מרכז, הרשיע היום (שני), בהתאם להודאתם, את עבד אבו גאנם, בעבירות סחיטה באיומים, איומים וארגון שמירה ללא רישיון ואת בנו מחמוד אבו גאנם בעבירת ארגון שמירה ללא רישיון. על עבאד אבו גאנם נגזרו 9 חודשי מאסר בפועל וקנס בגובה 30,000 ₪ על מוחמד נגזר מאסר על תנאי וקנס בסך 5,000 ₪.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן, שהוגש במסגרת הסדר טיעון, עבאד אבו גאנם שימש כבעלים בפועל וכ"רוח החיה" ב"שומרי המרכז", עוסק מורשה בתחום השמירה, שפעל ללא רישיון שמירה כחוק – העסק נרשם באופן רשמי על שם בנו מחמוד אבו גאנם. בתקופה הרלבנטית לכתב האישום פעל עבאד אבו גאנם לאתר בעלי עסקים וקבלנים שאחסנו ציוד יקר ערך וביצעו עבודות בנייה ותשתית באזור רמלה-לוד. לאחר איתור בעלי העסקים והקבלנים, נהג אבו גאנם לפנות אליהם ולהציע להם את שירותי השמירה שלו. אבו גאנם, הבהיר בדרכים שונות לשלושה בעלי עסקים וקבלנים כי השטח בו הם פעלו הוא "אזור שלו" וכי עדיף להם לשכור את שירותי השמירה שלו כי אחרת עלולים להיגרם להם נזקים. בעקבות איומיו של אבו גאנם שכרו בעלי העסקים והקבלנים את שירותיו, באמצעות "שומרי המרכז".

התיק נוהל על ידי עורכי הדין טל פרג'ון, אלעד אשכנזי וורד ליבוביץ מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ונחקר במסגרת כוח משימה מיוחד אשר הוקם לאחרונה במטרה להילחם בתופעת סחיטת דמי חסות באמצעות חברות שמירה לכאורה, הכולל את משטרת ישראל, המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, בשיתוף הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ורשות המיסים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. צילום: freeimages

Back to top button