הדרך לרישום בטאבו התקצרה: שימוש בחתימה דיגיטלית על גבי שטרות ומסמכי רישום
רשות מקרקעי ישראל מייעלת את הדרישות לחתימות נציגי הרשות וכעת מאפשרת שימוש בחתימה דיגיטלית ומייתרת את הצורך באימות חתימת עובדי רמ"י המורשים , על גבי שטרות ומסמכי רישום. חידוש זה יחסוך הגעה למרחבי הרשות וללשכות רישום המקרקעין ויקצר משמעותית את תהליכי הגשת המסמכים לרישום בטאבו. במסגרת המאמצים לקצר ולייעל את תהליכי העבודה והשירות ברשות מקרקעי ישראל, בתחום רישום זכויות במקרקעין, הוחלט ברשות מקרקעי ישראל, כי חתימת נציג הרשות על שטרות, בקשות ומסמכים המצורפים להם ( לרבות פרצלציה, זיקת הנאה ובתים משותפים,) מעידה כי בוצעו כלל ההליכים הנדרשים ולפיכך מייתרת את הצורך באימות חתימת נציגי רמ"י המורשים, הן בחתימה דיגיטלית והן בחתימה ידנית.
בהתאם להחלטה, עודכנו באתר רשות מקרקעי ישראל ובטאבו השטרות ונוספה להן הערה לפיה חתימת נציג רמ"י מעידה על כך שהתמלאו כל התנאים בהתאם לסעיף 14א' לתקנות המקרקעין, ולא נדרש אימות נוסף של חתימת נציגי הרשות.
לדברי מנהל רשות מקרקעי ישראל, יעקב קוינט: "מדובר במאמץ נוסף של רשות מקרקעי ישראל מצד אחד לייעל תהליכי עבודה פנימיים ברשות, ומצד שני לשפר את השירות לאזרח המבקש לבצע רישום זכויותיו בטאבו, כך ששני הצדדים יוצאים נשכרים מהמהלך הנוכחי. הרשות תמשיך לפעול, לקדם ולייעל תהליכים נוספים, להנגישם לציבור ולשפר את השירות לאזרח, מבלי לפגוע בשלימות ההליכים הנדרשים הנדרשים ובמקצועיות עובדי הרשות".