בריאותמבזקים

שר הבריאות: "בריאות הנפש חייבת לקבל יחס כמו כל מחלה אחרת, ולהשתלב ברפואה הכללית"

שר הבריאות ניצן הורוביץ השתתף הבוק (שלישי) בכנס איגוד הפסיכיאטריה בהסתדרות הרפואית בתל אביב. השר, שהצהיר כבר בראשית הקדנציה על מחויבותו לענף, שב והדגיש את מטרתו לקדם את בריאות הנפש לראש סדרי העדיפויות של משרדו. "תחום בריאות הנפש היה החצר האחורית של משרד הבריאות", אמר הורוביץ. "אולי בגלל סטיגמה, אולי מחוסר הבנה. אבל צריך להתייחס לזה כתחום בריאות המוח, בדיוק כמו כל מחלה אחרת, ולשלב את הפסיכיאטריה ברפואה הכללית.

אחד האתגרים המשמעותיים שלי בתחום הוא שמירה על הביטחון האישי של המטפלות והמטפלים, שנאלצים להתמודד עם מקרי אלימות קשים ביותר. זה לא חומק מעיניי ולא עובר ליידי, ואני מחויב למצוא מענה למצוקה הזו. בריאות הנפש לא תישאר מאחור במשרד הבריאות, מיומי הראשון במשרד שמתי דגש על התחום וכך אמשיך", הבטיח השר.

יו"ר איגוד הפסיכיאטריה בהסתדרות הרפואית ומנהל בית החולים אברבנאל, פרופ' יובל מלמד , הודה לשר על השתתפותו ופעילותו למען הענף. "אני מודה על הפעילות הברוכה לקידום צרכי בריאות הנפש ועל ההבנה המעמיקה בחשיבות של העמדת נושא בריאות הנפש בראש סדר העדיפות", אמר פרופ' מלמד בכנס "קיימת חשיבות רבה להוספת תקני טיפול למקצועות בריאות הנפש וקביעת הפסיכיאטריה כמקצוע במצוקה, ולהקצות משאבים במטרה למשוך אליו כוחות מצויינים.ובכך להפכו למקצוע מועדף. בנוסף יש להוציא אל הפועל את התכניות להשקעה בתשתיות, העברת מטופלים ממושכים מבתי החולים להמשך טיפול בקהילה, שגם אותה צריך לחזק".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: יח"צ

Back to top button