חדשות הארץמבזקים

יוסי דגן הגיש תלונה במשטרה כנגד פעיל השמאל חיים שדמי

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיש היום (שלישי) תלונה כנגד פעיל השמאל הקיצוני, חיים שדמי, אשר אמר אתמול במהלך כנס בכנסת של השמאל הקיצוני בנושא: "אלימות מתנחלים", "תנו לנו נשק כדי לעשות את העבודה עבור הפלסטינים". דגן הגיש תלונה כאמור היום בלשכתו בפני שוטר של מרחב שומרון, שהגיע למקום לקחת את התלונה. בין השאר כתב דגן בלשון התלונה: "הדברים שנאמרו מפיו מגלמים הסתה, שנאה, ומעוררים חשש."

עוד אמר דגן: "מדובר בפעיל שמאל קיצוני המשתמש פעם אחר פעם בשפה של איומים ודבריו מעוררים חשש אמיתי להסתה לאלימות. כראש מועצה אזורית שומרון אני חושש שאדם כסה יגיע לשומרון ויפעל באלימות. עם נשק או בלי נשק. אני דורש שייחקר ויורחק מישובי השומרון עקב מסוכנות".

דגן התייחס בתלונתו גם לאמירה של שדמי בסוף דבריו כי "לא נפגע באף אחד" אולם הבהיר כי אמירה זו לא מורידה מחומרת ההסתה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דגן ציין בתלונתו כי לשדמי היסטוריה של אמירות מסיתות וסמי אלימות כגון: שליד בנו של ראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו יום אחד לא יהיו מאבטחים, וכן שדרך השמאל אינה מלחמה אולם אם צריך הוא יעשה זאת וכן הלאה וכי לאור זאת על המשטרה לחקור אותו.

"לצערי בתקופה האחרונה אנחנו עדים למסע הסתה חמור של ארגוני השמאל הקיצוני כנגד המתיישבים החלוצים ביהודה ושומרון. אמירות שסופן להסתיים חס ושלום בפגיעה במתיישבים. אדם כמו שדמי המרשה לעצמו לדבר בשפה אלימה על אחיזת נשק "כדי לעשות את העבודה עבור הפלסטינים" אמירה שמזכירה תקופות חשוכות בהיסטוריה, מקומו מאחורי סורג ובריח" עוד הוסיף דגן ואמר: המבחן האמיתי יהיה יחס המשטרה ורשויות החוק להסתה כשהיא נאמרת עי פעיל שמאל קיצוני כנגד המתיישבים ביהודה ושומרון, האם הוא ייעצר וייחקר ויתייחסו אליו במלוא חומרת הדין כפי שהמשטרה הייתה עושה אם היה מדובר בפעיל ימין". הוסיף דגן.

צילום: רועי חדי

Back to top button