צרכנות

טיפים מעולים לחיסכון מירבי בחשמל

בבוקר אנחנו מדליקים את מכונת הקפה, לאחר מכן מדליקים את הדוד כדי שיהיו לנו מים חמים למקלחת של הבוקר, ”על הדרךמכניסים את הכביסה למכונה שתהיה כבר מוכנה לתליה שנחזור מהעבודה. בבוקר מדליקים לילדים את הטלוויזיה שיהיו לנו עוד כמה דק של שקט להתארגן ושחוזרים הביתה, מדליקים את המזגן או החימום. האורות, התנור שאופה את העוגיות, הקומקום החשמלי לפסטה שמחכה זו רק רשימה חלקית לפעולות הרבות שמערכת החשמל משמשת אותנו. איך אפשר בלעדיה? אי אפשר. יחד עם זאת, לאיכות החיים הזו יש גם מחיר. מחיר כספי גבוה. אז בחרנו לתת לכם כמה טיפים מעולים שיעזרו לכם לחסוך בחשמל.

 

מיקום זה שם המשחק

המקרר הוא המוצר החשמלי השני בבית עם רמת הצריכה הגבוהה ביותר, אחרי המזגן. לכן, חשוב למקם את המקרר שלנו בצורה חכמה. הרבה משפחות ממקמות אותו ליד התנור, בצמוד לקיר או בארון סגור וזו טעות שתעלה לכם לא מעט. גם אם צריך לבצע החלפת שקע חשמל, שווה לעשות את זה כדי למנוע מהמאוורר והמדחס לעבוד קשה. לא כדאי גם לאחסן מוצרים במיקום יותר מדי צמודים לדופן של המקרר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 

יעיל, חכם אבל לוקח המון חשמל

אחד ממוצרי החשמל הכי חכמים והכי מבוקשים בבית הישראלי הוא הדוד החשמלי. ישראל היא מדינה שטופת שמש ולכן אם תבחרו להתקין דוד שמש במקום חשמל, תוכלו להוזיל משמעותית את העלות החודשית. למעשה, תוך 3 שנים ההשקעה כבר תחזיר את עצמה.

 

מתחדשים? תתייעלו!

לכל מכשיר חשמלי נקבע דירוג יעילות. הדירוג הזה בעצם קובע את תפוקת האנרגיה ועד כמה הוא חסכוני בחשמל. הדירוג נקבע לפי אותיות. ככל שהאות גבוהה יותר המכשיר פחות חסכוני. יעיל מאוד – A מאוד לא יעיל – G.

 

תזמון מושלם

כמה פעמים שמעתם את המשפט תזמון מושלם חוסך הרבה בלאגן“. אז מסתבר שזה נכון גם מבחינת צריכה החשמל. נסו להפעיל את התנור הביתי בשעות הערב ואז תשלמו הרבה פחות משום שעלות האנרגיה יורדת. בקיץ, שעת השיא של צריכת החשמל במדינת ישראל היא 14:00 ולכן נסו להימנע ככל הניתן מהפעלת מכשירים הצורכים הרבה חשמל.

 

מה לגבי המזגן?

אין כמעט בית ישראלי שאין בו מזגן. קשה עד בלתי אפשרי לדמיין את החיים שלנו בלי מזגן, בעיקר בחודשי יולי אוגוסט. אם תפעילו את המזגן בצורה חכמה, תוכלו לחסוך הרבה כסף. אם נכנסתם הביתה וחם מאוד, לפני שאתם מדליקים אותו, נוחו לרגע, שתו כוס מים, שטפו פנים. תוך כמה דקות יהיה לכם פחות חם ואולי כבר לא תצטרכו להדליק את המזגן. בנוסף, חשוב מאוד לנקות את הפילטרים אחת לחצי שנה ולשמור על תחזוקה שוטפת.

 

קומקום חשמלי

כדאי לשים לב כי אין קומקום חשמלי שקרוב לפעילות של מזגן. האדים שיוצאים מהקומקום גורמים למזגן לעבוד הרבה יותר קשה. מחשבים ושאר מוצרי אלקטרוניקה פולטים חום והם מקשים מאוד על הפעילות של המזגן.

 

מכונת כביסה ומדיח

הפעילו אותם רק שהם מלאים והשתדלו בשעות הערב.

 

צריכה נכונה של מכשירי חשמל מסייעת לחסוך ולהוזיל עלויות!

 

Back to top button