מבזקיםצבא וביטחון

אלוף מישל ינקו נכנס לתפקיד ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל

אלוף מישל ינקו, נכנס לתפקיד ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה במקומו של אלוף איציק תורג'מן, אשר כיהן בתפקיד בארבע השנים האחרונות, ויסיים את שירותו הצבאי לאחר 34 שנים. טקס החילופים נערך הערב (רביעי), במחנה בן עמי, בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

WhatsApp Image at
צילום: דובר צה"ל

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: "צה"ל נדרש למצות באופן מיטבי את המשאבים שמעמידה לו הממשלה. זהו ביטוי לחוזה שיש לנו עם המדינה ועם אזרחיה, וצה"ל מממש את היעד הזה והופך יעיל יותר ורלוונטי יותר מיום ליום. נתונים השוואתיים מוכיחים שצה"ל הוא אחד הצבאות היעילים ביותר בעולם: יחס אנשי הקבע לטנק, מטוס או ספינה הוא מהנמוכים בעולם, מיצוי אורך החיים של הפלטפורמות – האוויריות, היבשתיות והימיות הוא מהטובים ביותר, יחס ההוצאות על תחזוקת בסיסים, כלים ואמצעים הוא מהנמוכים בעולם ומה שעושים צבאות אחרים עם עשרה אנשי קבע, עושים בצה"ל עם שלושה, ולא פעם רק עם חיילי חובה. כל הפעולות הללו, שרק את מקצתן הזכרתי, מובילות לחיסכון במאות מיליוני שקלים בשנה, ולהתייעלות בניצול הזמן ובשיפור היחס למשרת בצה"ל. אבל לאט"ל יש תפקידים משמעותיים נוספים ובראשם – להיות הפיקוד הלוגיסטי במלחמה, ולהכין את האמצעים לכוחות הלוחמים ולצה"ל, על מנת לאפשר תנאים מיטיביים להפעלת הכוח, לרציפות התפקוד ולהכרעה. תפקיד מרכזי נוסף יש לאט"ל והוא הדאגה למשרתים בצה"ל – ניתן למנות רשימה ארוכה של שיפורים שבוצעו בנושא, וכל כולה נובעת מעקרון 'האדם יקר'. יישום משמעותי של עקרון 'האדם יקר' הוא העלאת גובה דמי הקיום לחיילים – שאני אומר להם – אתם משקיעים, אתם תורמים וזה מגיע לכם! חלק ניכר מכל מה שתיארתי נעשה איציק בהובלתך. ארבע השנים האחרונות היו שנים של עשייה עשירה שכללה שיפורים משמעותיים במענה הלוגיסטי, בשגרה ובחירום, במענה הרפואי והטכנולוגי. מרגע שפרץ לחיינו נגיף הקורונה, הסתערת ביחד עם האגף על המשימות, ובשורה ארוכה של חידושים ופעולות סייעתם לצה"ל ולמדינת ישראל להתמודד בהצלחה עם התופעה. מישל, אתה מקבל היום את הפיקוד על אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, ומרגע זה אתה חתום על המוכנות, הרציפות התפקודית בתחום הלוגיסטי ואיכות התנאים של המשרתים בצה"ל. אתה איש אט"ל בכל רמ"ח אבריך – גדלת באגף, מילאת בו תפקידי מפתח רבים ואתה מכיר אותו לפני ולפנים".
 

WhatsApp Image at
צילום: דובר צה"ל

מדברי ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה היוצא, אלוף איציק תורג'מן: "לאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה אחריות רבה ורב-תחומית בשגרה ובעיקר בחירום ומלחמה. כוחו של צה"ל בהגנה על אזרחי המדינה לא ייכון ללא אמון החברה הישראלית, אשר נבנה יום יום דרך עשייתנו המבצעית, המקצועית והערכית, ללא שום שיקולים ואינטרסים אישיים. כך פעלנו בהסלמות ובמבצעים, בקורונה, ב"שומר החומות" וכך נפעל במלחמה. הפיקוד הלוגיסטי יניע את צה"ל לכל זירה שיידרש, בכל נתיב או ציר שיבחר ובכל דרך אפקטיבית אשר תתמוך את מוכנות הכוחות וניצחונם, זאת מחויבותי, זאת אחריותינו. אט"ל הוא ארגון טכנו-לוגיסטי מבצעי, אבל הוא גם ארגון הנשען על אנשים – אנשי עשייה, מסורים, חדורי מוטיבציה וחדוות עשייה. מפקדים, נגדים, חיילים ועובדי צה"ל, אשר בכל אחד מהם טמונה הצלחתה של הרשת הלוגיסטית. רשת שלה אחריות קריטית על הכשירות והמוכנות, אך גם על המוטיבציה לשירות בצה"ל. מישל, ידידי היקר – אני מעביר לך בגאווה את הפיקוד על אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אגף מוכן, כשיר, חזק, אגף בו גדלת והוא שזור בעורקייך ובמסלולך הצבאי – אגף שהוא הבית עבורך. בידינו הזכות והחובה להמשיך ולהבטיח את כשירותו ומוכנותו של צה"ל והמענה המיטבי שנדרש לתת למשרתים בשגרה".

WhatsApp Image at
צילום: דובר צה"ל

מדברי ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה הנכנס, אלוף מישל ינקו: "ביראת קודש, מתוך תחושה עמוקה של אחריות והכרת תודה, בגאווה ובענווה גדולה, אני מקבל היום את הפיקוד על אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל. זוהי זכות גדולה, שאחריות כבדה בצידה. אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה הוא 'פרטי הפרטים'. בהיותו מצוין ויעיל, ערוך ומוכן, הוא מניע את כלל זרועותיו של צה"ל. ללא אט"ל – לא יוכל צה"ל למלא את משימותיו, להכריע כל אויב, ולחתור אל הניצחון. עיני האומה מביטות אלינו, אמון הציבור ואהבתו את צה"ל יונקים יום יום מאיכות ביצועי האגף הזה. איציק, מילים לא יוכלו לתאר את ההערכה והאהבה הרבה שחשים כלפיך האנשים, הן באט"ל והן בצה"ל. הובלת לוחמים אל הקרב ועמדת מול כל אויב. פיקדת על אט"ל בצורה מרשימה, בתקופות מורכבות – בחירום, בשגרה וגם במהלך מגיפה עולמית. אט"ל בהובלתך יכול היה לעמוד בכל משימה מבצעית. ואתם – משפחת אט"ל, אוסף של אנשים מעולים – קצינים, נגדים, אזרחים עובדי צה"ל, חיילים ואנשי מילואים יקרים, הטובים ביותר שיכולנו לבקש. את המסע הזה עד לכאן עשינו יחד, אתם ואני, כתף אל כתף. גדלתי איתכם, ביניכם, יחד. אין זכות גדולה יותר עבורי מלפקד עליכם. אני מאמין בכם וסומך עליכם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
WhatsApp Image at
צילום: דובר צה"ל

קורות חייו של אלוף איציק תורג'מן: נולד בשנת 1969 והתגייס בשנת 1987 לחיל השריון.
2004-2006 – שירת כמפקד המרכז לאימונים באש במרכז הלאומי לאימונים ביבשה.
2006-2008 – שירת כמפקד עוצבת עקבות הברזל.
2008-2010 – שירת כראש מחלקת המבצעים באגף המבצעים.
2010-2011 – שירת כראש חטיבת כוח האדם בזרוע היבשה.
2011-2013 – שירת כמזכיר הצבאי לשר הביטחון.
2013-2015 – שירת כמפקד עוצבת געש.
2015-2016 – שירת כראש מטה זרוע היבשה.
2016-2018 – שירת כראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים.
2018-2021 – שירת כראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה.
אלוף איציק תורג'מן הינו בוגר המכללה לביטחון לאומי, בעל תואר ראשון במדעי המדינה מהאוניברסיטה העברית ובעל תואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה. אלוף תורג'מן נשוי ואב לשלושה.

קורות חייו של אלוף מישל ינקו: נולד בשנת 1970 והתגייס בשנת 1989 לחיל החימוש.
2006-2008 – שירת כקצין הטכנולוגיה והאחזקה בעוצבת געש.
2008-2010 – שירת כראש ענף הכשרות המפקדים בבסיס ההדרכה של חיל הטכנולוגיה והאחזקה.
2010-2012 – שירת כקצין הטכנולוגיה והאחזקה בפיקוד המרכז.
2013-2017 – שירת כראש מחלקת התכנון, הארגון ומשאבי האנוש במפקדת קצין החימוש הראשי.
2017-2019 – שירת כקצין הטכנולוגיה והאחזקה הראשי באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה.
2019-2021 – שירת כראש מטה אגף כוח האדם.
אלוף מישל ינקו, בוגר המכללה לביטחון לאומי, בעל תואר ראשון בכלכלה ולוגיסטיקה מאוניברסיטת בר-אילן, בעל תואר שני בצבא וביטחון לאומי ובעל ותואר שני נוסף במדעי החברה מהאוניברסיטה העברית בירושלים. אלוף ינקו נשוי ואב לשלושה.

Back to top button