מבזקיםמשפטי/פלילי

ועדת החקירה בעקבות עדותו של מפקד כלא גלבוע על סרסרות בסוהרות: "לא נבדוק את הדברים"

מטעם הוועדה לחקירת בריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע נמסר היום (חמישי) בהתייחסות לדבריו של גונדר-משנה פרדי בן שטרית, מפקד הכלא כי "סרסרו בחיילות חובה של הארגון ששירתו בכלא. זה היה אירוע מכונן״: "אתמול הזכיר מפקד בית סוהר גלבוע בעדותו את הנושא של, כדבריו, "הסרסרות בסוהרות חיילות". מטבע הדברים, עלה הנושא לכותרות. נשמעו אמירות שלפיהן נושא זה טעון בדיקה, וכן עלתה האפשרות שוועדת הבדיקה שלנו תבדוק את הנושא. ועדת הבדיקה מוצאת לנכון להבהיר כי נושא זה, שעניינו חשד להתנהגות פסולה כלפי סוהרות לפני שנים מספר, אינו עניין לבדיקתנו. מה עוד, שנמסר כי עניין זה נחקר בעבר. סומכים אנו על הגורמים המוסמכים כי יתנו דעתם לסוגיה זו שעלתה אתמול."

בתוך כך, התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר לביטחון פנים עמר בר-לב בבקשה דחופה לפתוח בבדיקה מעמיקה של החשדות לפיהם בבית הכלא גלבוע סרסרו בסוהרות על מנת לקבל מודיעין מאסירים ביטחוניים.

התנועה לאיכות השלטון ציינה כי ״מהפרסום עולה תמונת מצב חמורה ביותר, על אופי העבודה בשב"ס וכי יכול ובוצעו עבירות חמורות ביותר, וביניהן שידול לאונס ולמעשים מגונים, על ידי דרגים בכירים בשב"ס. ענייננו במקרה חריג במיוחד, הנוגע לטוהר המידות של פעולות שב"ס בתחום מערכת אכיפת החוק והמודיעין – תחום הדורש אמת מידה מוגברת של ניקיון כפיים״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות החשדות החמורים, התנועה לאיכות השלטון גורסת כי ישנה חובה לקיים בדיקה מקיפה ומיידית של האירועים המתוארים על מנת להבטיח שיתוקנו הכשלים והיחס החמור, המשפיל והפלילי כלפי סוהרות.

ח״כ נעמה לזימי (העבודה), חברה בוועדה לקידום מעמד האישה, הגיבה: ״הניסיון הנואש למסגר את פרשת הסרסור בחיילות כאילו שהומצאה לשם מסמוס מחדל בריחת האסירים הוא מביש! נשים אינן הפקר או מוצר עובר לסוחר. על הבכירים שהעמידו בסכנה את ביטחונן האישי של החיילות לשם קניית שקט תעשייתי ומודיעין – לעמוד לדין. ‏החשדות בדבר שידול לאונס ומעשים מגונים ע"י דרגים בכירים בשב"ס, היא סוגיה מרכזית שאין בינה ובין וועדת החקירה לבריחת האסירים שום קשר וההתניה ביניהם היא פסולה. סומכת על השר לביטחון פנים, עמר בר לב, שסוגיית ניצול החיילות תיחקר באופן בלתי תלוי״.

צילום: דוברות שב"ס

Back to top button