מבזקיםפוליטי / מדיני

נבחנת האפשרות לקידום ייצוא גז טבעי מישראל למצרים

במסגרת מפגש ה-EMGF בקהיר, חתמו היום (חמישי) שר הנפט ומשאבי הטבע המצרי, המהנדס טארק אל-מולא, ושרת האנרגיה של ישראל, קארין אלהרר, על מזכר הבנות משותף לבחינת אפשרויות יצוא נוספות של גז טבעי ובעתיד אף אפשרות ליצוא של מימן. הסכם זה מגיע על רקע שיתוף פעולה פורה וחיובי בין שתי המדינות בנושאי אנרגיה בשנים האחרונות, מאז הוקם פורום הגז המזרח ים תיכוני ולאורך כל פעילותו של הפורום.

הגז הטבעי הינו דלק מעבר, הפותח את הדרך למעבר לאנרגיות מתחדשות ומקורות אנרגיה נקיים נוספים. שיתוף הפעולה בין המדינות משחק תפקיד משמעותי בהפחתת פליטות פחמן בכל האזור, דרך אימוץ פיתוחים טכנולוגיים במשק הגז.

ללא קרדיט
צילום: ללא קרדיט

בחודשים האחרונים בוחנת קבוצת עבודה המורכבת מנציגים משני הצדדים אפשרות להגדלת כמות הגז הטבעי המיוצא למצרים. מספר פגישות פיזיות ו-וירטואליות מוצלחות כבר נערכו לאורך החודשים האחרונים, בסדרת מפגשים הצפויה להמשך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הנפט ומשאבי הטבע של מצרים, המהנדס טארק אל מולא: ״אנו גאים בשיתוף הפעולה הפורה המביא רווח מהגז הטבעי לשתי המדינות. ברצוני להדגיש את חשיבות המאמץ המשותף להפחתת פליטות החממה, המאפשרות התמודדות עם משבר האקלים לצד הבטחת יציבות אנרגטית באזור. גז טבעי משחק תפקיד משמעותי כדלק מעבר בתקופה הקרובה, בה נעבור מדלקים המביאים לפליטות, לאנרגיה נקייה ולאור הרצון העולמי להגיע לאיפוס פליטות.״

ללא קרדיט
צילום: ללא קרדיט

שרת האנרגיה של ישראל, קארין אלהרר: ״אנו רואים במצרים שותפה חשובה להבטחת יציבות אנרגטית אזורית והתמודדות משותפת עם משבר האקלים. אני מודה לידידי טארק אל-מולא על הובלת ואירוח הפורום החשוב הזה ועל הנכונות להמשיך ולהעמיק את היחסים בין המדינות בתחום האנרגיה."

ללא קרדיט
צילום: ללא קרדיט

Back to top button