חדשות הארץמבזקים

הנשיא הרצוג בהדלקת נר חנוכה במערת המכפלה: "הזיקה של העם היהודי למקום איננה מוטלת בספק"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא לפני זמן קצר (ראשון) דברים בהדלקת נר ראשון של חנוכה במערת המכפלה בחברון: "אחי ואחיותיי, גם היום, עם כל המורכבות, ואינני מתעלם לרגע מהמורכבות – הזיקה ההיסטורית של העם היהודי לחברון, למערת המכפלה, למורשת האמהות והאבות איננה מוטלת בספק. ההכרה בזיקה הזו צריכה להיות מעל לכל מחלוקת. כשאנו מאוחדים סביב האור הנפלא של נרות חנוכה, חשוב שנקרא, לכבד את הממלכתיות הישראלית ואת עקרונותיה, להקשיב יותר לאחר, לכבד את השונה, לבנות גשר ועוד גשר כדי לשמר את היחד שלנו, כמובן מבלי לפגוע בכל יחיד וקהילה, בדעותיהם ובאמונותיהם."

צילום: קובי גדעון/ לע"מ

עוד אמר: "לא נסכים על הכל אבל תמיד נזכור כי "בני איש אחד נחנו". שלכולנו שורשים משותפים היוצאים מהמערה הזו. לצד זאת עלינו לזכור שלא רק שורשינו יוצאים מהמערה הזאת. דווקא היום, ודווקא כאן – במרחב המקודש לבני אברהם כולם, עלינו להמשיך ולחלום על שלום, בין בני כל הדתות והאמונות בארץ הזו, ולגנות כל גוון וסוג של שנאה ואלימות. אני מאחל לכולנו שנאיר את הבתים שלנו באור גדול ונגרש את החושך."

צילום: קובי גדעון/ לע"מ

מועצת יש"ע בירכו את הנשיא: "אנו מברכים את נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג בהגעתו היום לחברון. בנר ראשון של חנוכה בחר הנשיא הרצוג להעלות על נס את הקשר ההיסטורי ארוך השנים של עם ישראל לארץ הזו. אנו מודים לו על כך ורואים חשיבות רבה בחיבור עם ישראל למורשת המפוארת בחבל ארץ התנ"ך ובפרט בחברון עיר האבות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: קובי גדעון/ לע"מ

מתנועת 'שלום עכשיו' נמסר: "בזמן שהנשיא ידליק נר עם ברוך מרזל והכהניסטים, כוחות הביטחון מונעים מאזרחים שומרי חוק לממש את זכות המחאה. אוי לבושה לנשיא הרצוג שמכשיר את הקיצוניים שבמתנחלים ובביקורו בחברון רומס את חופש הביטוי של מי שהיו עד לא מכבר שותפיו הפוליטיים."

בתנועה הוסיפו: "ההתנחלות בחברון היא הפנים המכוערות ביותר של השליטה הישראלית בשטחים. בלתי נתפס שנשיא המדינה, שאמור להיות דמות מאחדת, בוחר מכל המקומות להדליק נר במקום שהפך למעוז הכהניזם ולסמל הדיכוי והאלימות. הגענו לחברון כדי להבהיר להרצוג שלא נעמוד מנגד מול ניסיון החנופה השקוף שלו למחנה הימין, ולא נאפשר לו לנרמל את הקיצוניים שבמתנחלים."

צילום: קובי גדעון/ לע"מ

Back to top button