בריאותמבזקים

וריאנט האומיקרון: במעבדה לריצוף גנומי בבי"ח שמיר אסף הרופא עובדים מסביב לשעון

המעבדה לריצוף גנומי במרכז הרפואי שמיר שותפה במאמץ הלאומי לאיתור וריאנטים של נגיף הקורונה. המעבדה, בראשותה של ד"ר עדינה בר חיים הייתה הראשונה לזהות את הגעתו של הווריאנט אלפא לישראל וכן את הגעתו של וריאנט למדא. המעבדה עובדת מסביב לשעון ונמצאת בשיתוף פעולה הדוק עם משרד הבריאות ופיקוד העורף כחלק המאמץ הלאומי לאיתור וריאנטים חדשים בניסיון למגר את הקורונה.

בסוף שבוע האחרון התקבלה אינדיקציה להגעתו של הווריאנט החדש אומיקרון ומיד עם קבלת ההודעה התגייסו כל צוותי המעבדה כאיש אחד לביצוע בדיקות פיענוח PCR ולביצוע ריצוף גנומי לאחר מכן. אם בשגרה לוקח כשבוע עד לקבלת התוצאות של הריצוף הגנומי, הרי שבמקרה זה מעבדת הריצוף בניהולו של ד"ר ניר רעיני הצליחה להגיעה לאפיון מדויק תוך פחות מארבעה ימים.

הנתונים הועברו לד"ר שרון אלרועי פרייס ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, לסגניתה ד"ר עופרה חבקין ולמנהלת אגף המעבדות במשרד, ד"ר רותי ישי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המעבדה בשמיר שמחה להיות הזרוע המבצעת ולקחת חלק משמעותי במשימה הלאומית החשובה והמורכבת, ותמשיך לעבוד בשת"פ מלא עם משרד הבריאות, פיקוד העורף ושאר הגורמים הרלוונטיים לטובת אזרחי מדינת ישראל.

"אנחנו עובדים מסביב לשעון, 24/7 ללא הפסקה עם הציוד המתקדם והטוב בעולם כיום, בניסיון להביא כמה שיותר מידע על הנגיף החדש אומיקרון" מציינת ד"ר עדינה בר חיים ומסכמת: "תודתי לצוות עובדי המעבדה המסורים המגויסים במקצועיות ובנחישות למען המטרה החשובה ולהנהלת המרכז הרפואי בראשות ד"ר אסנת לבציון קורח על התמיכה ללא סייג וההתגייסות המהירה בהקצאת המשאבים הדרושים לאגף המעבדות, תוך זמן קצר מאוד".

צילום: דוברות שמיר אסף הרופא

Back to top button