חדשות הארץמבזקים

יבנה: גבר בן 60 נחנק מאכילת סופגניה, מצבו יציב

גבר כבן 60 נחנק היום (שני) תוך כדי אכילת סופגנייה ברחוב הירקון ביבנה. חובשים ופאראמדיקים של מד"א יחד עם חובשי איחוד הצלה העניקו לו סיוע רפואי ראשוני והוא פונה לבית החולים אסותא אשדוד במצב יציב.

עם קבלתו במלר"ד בבית החולים, עבר טיפול שכלל בין השאר שאיבה של שאריות של הסופגניה מנתיב האוויר, צילום חזה, ופיזיוטרפיה נשימתית עד לחזרתו לנשימה עצמונית ולאחר מכן עבר אקסטובציה והורד ממכונת ההנשמה.

פראמדיק מד"א יהונתן פרץ סיפר:"כשהגענו למקום ראינו את הגבר יושב כשהוא בהכרה מעורפלת וסובל ממצוקה נשימתית. סיפרו לנו שבמהלך אכילת סופגניה הוא נחנק והצליחו להוציא רק חלק קטן ממנה. מיד התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים שכלל מתן תרופות, חמצן והנשמה מתקדמת ופינינו אותו להמשך טיפול בבית החולים אסותא שם הרופאים בעזרת ציוד מיוחד חילצו מקנה הנשימה חלקי סופגניה נוספים ויצבו את מצבו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חיים פריד חובש באיחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי למקום הם עדיין היו על הקו בשיחה עם מוקד איחוד הצלה שתדרך אותם טלפונית לביצוע פעולות מצילות חיים לאחר שהוא נחנק כשאכל סופגנייה. הענקתי לו סיוע ראשוני (תוך מתן חמצן) ולאחר שייצבנו את מצבו הוא פונה במצב יציב למרכז הרפואי אסותא באשדוד".

ד"ר דברה ווסט מנהלת מלר"ד בית החולים הציבורי אסותא אשדוד, אמרה: "הזיהוי והטיפול המהיר של מד"א והמשך הטיפול בבית החולים הצילו את חייו. חשוב שכלל הציבור יידע לזהות מקרי חנק – אדם המחזיק את גרונו לאחר אכילה, אינו מסוגל לדבר או להשתעל או משנה את צבע פניו, בכל המקרים האלו יש חשד לחנק ויש להזעיק את צוותי מד"א בהקדם האפשרי ולפעול לפינוי מהיר לבית החולים".

במגן דוד אדום מזכירים כי בצק הסופגנייה עלול להיות מסוכן לתינוקות, ילדים, קשישים ולאנשים הסובלים מבעיות בליעה. יש לחתוך את הסופגנייה לחתיכות קטנות, ולהשגיח בזמן האכילה

באגף דוברות והסברה של איחוד הצלה מציינים כי מידי שנה בחג החנוכה צוותי הרפואה של איחוד הצלה מסייעים בהרבה מקרים של חנק כתוצאה מאכילת סופגניות. חשוב לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות בעת מתן סופגניות לילדים פעוטות וקשישים שאצלם ישנו סיכון גבוה יותר למקרי חנק תוך כדי הבליעה.

צילום: freepik
צילום: דוברות אסותא אשדוד

Back to top button