חדשות הארץמבזקים

השר בר לב בכנס הוקרה לשיטור העירוני: "עבודתכם היא שליחות ציבורית במלוא מובן המילה"

כנס הוקרה וקבלת פרסי יחידות מצטיינות של מערכי אכיפה עירוניים, התקיים היום (שני) במעמד השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, מפכ"ל משטרת ישראל, רב ניצב יעקב שבתאי, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, תומר לוטן, במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש.

במהלך הערב חולקו פרסי הצטיינות ותעודות הוקרה ליחידות מצטיינות מהשיטור העירוני בכל רחבי הארץ לאות הערכה על פועלם, לשמירה על שלום בטחון הציבור ובטחונו ובסיוע למשטרת ישראל בפעולות למניעת אלימות, באמצעות הפעלת מערכי אכיפה עירוניים.

סקר שנערך עם אנשי מפתח בתוכנית השיטור העירוני בחודש יולי 21 על ידי לשכת המדען הראשי במשרד לביטחון פנים בשיתוף מנהלת השיטור העירוני בקרב 40 נושאי תפקידים העלה כי:
• קיימת שביעות רצון גבוהה (95%) בקרב אנשי המפתח מתוכנית השיטור העירוני, וישנה חשיבות רבה להמשך התוכנית.
• ישנו שיתוף פעולה ותיאום (95%) בין המשטרה לרשות המקומית לעניין הפעלת מערך השיטור העירוני.
• דירוג השגת מטרות השיטור העירוני הינו גבוה (85%).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסקר לקחו חלק מפקד השיטור העירוני, מפקד תחנה, ראש עיר ומנהל יחידת הפקחים) מ-10 רשויות (שנבחרו בצורה מייצגת) בהן תכנית השיטור העירוני פועלת מעל שנה. מטרתו של הסקר הייתה לבחון עמדות אנשי המפתח ותחושותיהם לעניין מטרות התוכנית, שביעות הרצון, מעורבות ושותפות של הגורמים השונים בעירייה ובשיטור העירוני בהפעלת התוכנית.

המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל קיימו היום את הטקס של היחידות המצטיינות של מערך השיטור העירוני לשנת 2021. היחידות פעלו בשנה החולפת לחיזוק הביטחון האישי ושמירה על ביטחון הציבור והובילו לייעול יכולת הפיקוח והאכיפה של הרשויות המקומיות בעבירות שבתחום אחריותן ולהגברת איכות החיים במרחב הציבורי. מערך האכיפה העירוני פועל כיום ב-74 רשויות ברחבי הארץ ובכלל המגזרים עפ"י החלוקה: חברה ערבית (12 יחידות), מגזר חרדי (3 יחידות), ערים מעורבות (7 יחידות), מגזר כללי( 52 יחידות) סה"כ תקני כח אדם בתוכנית: 957 שוטרים ו- 947 פקחים.

צילום: דוברות המשטרה

פרס קטגוריה 1 מקום ראשון על סך 100,000 ₪ ליחידות ברשויות המונות 16,000-26,400 תושבים, יוענק השנה ליחידות: מבשרת ציון, בית שאן, מגדל העמק ועראבה.

פרס קטגוריה 2 על סך 100,000 ₪ ליחידות ברשויות המונות 26,400-43,000 תושבים, יוענק השנה ליחידות: אור יהודה ונוף הגליל. במקום השלישי בקטגוריה זו, יוענק פרס ע"ס 50,000 ₪ ליחידת קריית ביאליק.

פרס קטגוריה 3 על סך 100,000 ₪ ליחידות ברשויות המונות 43,000-90,000 תושבים, יוענק השנה ליחידות קריית אתא ואלעד. במקום השלישי בקטגוריה זו, יוענק פרס ע"ס 50,000 ₪ ליחידת רמלה.

פרס קטגוריה 4 על סך 100,000 ₪ ליחידות ברשויות המונות 90,000 תושבים ומעלה יוענק השנה לרמת גן ורחובות. במקום השלישי בקטגוריה זו, יוענק פרס ע"ס 50,000 ₪ ליחידת בני ברק.

פרס על מודלים ייחודים מצטיינים ע"ס 50,000 ₪:
כפר יונה על קטגוריה טיפול בטרקטורונים ואופני שטח. באקה אל-גרביה בקטגוריה רכיבה בטוחה. נצרת בקטגוריה רוכלים וקבצנים ותל אביב יפו בקטגוריה סייר עירוני-קהילתי.

תעודות הוקרה הוענקו לפקח מסייע ו/או שוטר מצטיין: פקד תומר לוי, שוטר המשתייך ליחידת שיטור עראבה, למר שי סמדגה, פקח המשתייך ליחידת שיטור שדרות ולמר מוחמד בשיר, פקח המשתייך ליחידת שיטור טייבה.

השר לביטחון הפנים, מר עמר בר-לב: "לא בכדי השיטור העירוני זה נושא שעסקתי בו רבות מאז כניסתי לתפקיד. ראשי מועצות ויישובים מכל הארץ מדפקים על דלתי בבקשה להקים מערך של שיטור עירוני עבור תושביהם. כמובן שאם הייתי יכול – הייתי אומר כן לכולם. אבל הרצון חוצה הערים והרשויות רק מוכיח את הערך הברור והמוחלט של השיטור העירוני. הסיבה העיקרית לכך היא ברורה בעיני – שיתוף פעולה. בעזרתכם, היחידות המצטיינות של השיטור העירוני, מתאפשר שיתוף פעולה בין שוטרים לפקחים, בין המשטרה לרשויות המקומיות. שיתוף פעולה זה הוא חשוב מעין כמוהו, אף מעבר לפעולות השיטור העירוני עצמן. הוא מזין ומחזק את היחסים בין הגורמים הללו, ובכך תרומתו היא גדולה ממה שאתם יודעים ורואים."

צילום: דוברות המשטרה

"השיטור העירוני הוא מרכיב חשוב ומרכזי בתחושת הביטחון האישי של אזרחי מדינת ישראל. אתן, היחידות המצטיינות של השיטור העירוני, אתן שותפות חשובות להגברת היכולת של אזרחים ליהנות בבטחה מהמרחב הציבורי, לישון יותר טוב בלילה, לשלוח את הילדים לשחק בגינות ציבוריות ללא חשש – מטרות שלא ניתן להפריז בחשיבותן. השוטרות והשוטרים העירוניים הם אלו שמכירים את השטח, את התושבים. אתם אלו שמגיעים ראשונים לטיפול בכל אירוע. עבודתכם היא שליחות ציבורית במלוא מובן המילה. מערך השיטור העירוני מלמד אותנו שכשכל אחד מביא איתו את היכולות שלו מהבית – המשטרה מצד אחד והרשות המקומית מהצד השני – נוצר שלם שהוא גדול מסך חלקיו." סיים בר לב את דבריו.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי: "יחידות השיטור העירוני מחזקות באופן משמעותי את מערך הסיור בתחנה, ומהוות עוד כלי בסל הכלים של משטרת ישראל לחידוש הקשר בין הקהילה והמשטרה. השיטור העירוני מאפשר למשטרת ישראל להכיר מקרוב את בעיותיה החברתיות של כל קהילה, למפות ולאתר תופעות פשיעה, ולטפל בהן בדרך של שותפות עם ראשי הרשויות. השוטר והפקח מסמלים את שותפות המשטרה והקהילה במשימה זו."

עוד אמר שבתאי: "תפקידנו לטפח את ההון האנושי, להכשירו, ולהבליט את אלה שאכן חותרים כל הזמן לשיפור, שאכן דוחפים את המשטרה קדימה- את המצוינים שבהם. אנו עושים מאמצים לטפח את התרבות הארגונית ולעודד מצוינות בכל פעילותנו. הצטיינות משמעותה חתירה מתמדת לשלמות בעשייה, ללמידה, להפעלת שיקול דעת ולחשיבה מעמיקה. המפקדים של היחידות המצטיינות השכילו ליצור תנאים ואקלים המעודדים ומצמיחים מצוינות והצטיינות, במגוון רחב של תחומים ברקמת החיים, היעדים והעשייה של היחידה. מדובר במפקדים שידעו להוביל ולנווט את היחידות פיקודית וניהולית בינות לאתגרים המשתנים, ולהביא אותן עד הלום."

לסיום, אמר המפכ"ל: "יחידות מצטיינות יקרות, בסופה של שנת עבודה עמוסה, ולקראת שנה נוספת ומלאת אתגרים, אני רוצה להודות לכן על ההשקעה, המקצועיות וההישגים הרבים. אנו מקיימים את הטקס הצנוע הזה, על מנת להעלות את עשייתכם על נס, ולציין אתכם כמודל לסביבתכם ולארגון כולו. יכולתכם המקצועית, מסירותכם לתפקיד, לשרות לאזרח, והקפדתכם על החוק והסדר במדינה, ראויים לכל שבח. עשייתכם היא המסד האיתן לקיומה הבריא של החברה. היא המפתח לאיכות החיים במדינה, עליה נסמך הביטחון האישי של האזרחים. המשיכו להיות נכונים ומוכנים לכל משימה ואתגר, זה מה שהופך אתכם למה שאתם. המשיכו במלאכת הקודש החשובה, המשיכו להביא גאווה וכבוד למשטרת ישראל ולעם ישראל, ושובו תמיד למשפחתכם בשלום."

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button