בריאותמבזקים

משאית במשקל 10 טון הוסבה לניידת תרומות דם בשירות מד"א

משאית במשקל 10 טון, שנבנתה בישראל עבור מד"א והותאמה לטובת ביצוע התרמות דם, נחנכה בטקס מיוחד שנערך היום (שני) בתל אביב במעמד תורמת הניידת, לג'ודי ספרא (רומני), מנכ"ל מד"א אלי בין, סמנכ"לית שירותי הדם במד"א פרופ' איילת שנער, דניאל ברג'ר, מנכ"ל אגודת ידידי מד"א באנגליה, ראסל ג'קובס, יו"ר אגודת ידידי מד"א באנגליה, משפחת התורמת וחברים. במהלך הטקס מתנדב מד"א שי אברמסון הנעים את זמנם של המשתתפים בשירתו.

המשאית כוללת חדר תשאול דיסקרטי וחדר תרומה בו 3 מיטות וספסל מנוחה. מיטות ההתרמה מותאמות במיוחד לביצוע תרומת דם ועוצבו במיוחד לשם כך. עוד בחדר, טלוויזיה ומערכת שמע להנעמת זמנם של התורמים. בניידת מקררים מיוחדים לשמירה על טמפרטורת מנות הדם שנתרמו. מחוץ לניידת סככה חשמלית על מנת שלממתינים לתרומה יהיה מכסה מן הגשם או השמש. אורך הניידת 8.5 מטר, רוחבה 2.5 מטר וגובהה 4 מטרים.

עבור ג'ודי ספרא (רומני) שתרמה באמצעות אגודת ידידי מד"א באנגליה את ניידת הדם זו אינה התרומה הראשונה, בעבר תרמה ניידת טיפול נמרץ שפועלת בבית שמש ואופנוע תגובה מיידית שפועל בירושלים "לא יכולתי להציל את אבי, אימי ובעלי, ועכשיו אני יכולה להציל חיים בישראל. אני רחוקה מהארץ שאני אוהבת, ישראל, אבל ישראל תמיד איתי בלב." אמרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פרופ' אילת שנער, סמנכ"לית שירותי הדם במד"א: "אנו חסרי מילים אל מול הנדיבות ותרומתה הגדולה של ג'ודי למד"א. ניידת טיפול נמרץ שתרמה ג'ודי הצילה מעל 10,000 בני אדם. בניידת הדם החדשה, אשר פועלת כשלושה חודשים, הותרמו מעל 3,000 מנות דם. כל מנת גם מופרדת למרכיבים המטפלים בשלושה חולים – והמשמעות היא שהצלנו מעל 10,000 מטופלים בישראל. אופנוע החירום שתרמה הגיע עד כה לכ-3,000 חולים ונפגעים. הודות לתרומתה של ג'ודי, שיפרנו את המענה הרפואי והרחבנו אותו למען אזרחי ישראל ועבור בריאותם. ג'ודי היא שותפת אמת למתן הטיפול הרפואי בישראל ולעבודת מד"א בשטח. בשם המטופלים בישראל, עובדי ומתנדבי מד"א, אני רוצה להודות לג'ודי על אספקת הכלים, המשאבים והתמיכה הגדולה למען ערך הצלת החיים".

דניאל ברג'ר, מנכ"ל אגודת ידידי מד"א באנגליה: "ג'ודי היא אישה מיוחדת מאוד עבורנו. אהבתה למגן דוד אדום והחזון שלה להצלת חיים הם ערכים מאוד ייחודיים. אנו מודים לה מאוד על תרומתה הנדיבה מעומק הלב – על הנדיבות, האהבה ועל כל פועלה למען ישראל ומגן דוד אדום".

ראסל ג'קובס, יו"ר אגודת ידידי מד"א באנגליה: "להציל חיים של אדם אחד זה כמו להציל עולם ומלואו. לספק את הציוד עבור הצלת חיים, בדמות תרומת הניידת, זו מצווה גדולה עוד יותר. ג'ודי מעניקה בלב פתוח, עם חזון למען עתיד מדינת ישראל ובצניעות רבה ואנו מודים לה מאוד".

אלי בין, מנכ"ל מד"א: "תרומת דם אחת יכולה לסייע להציל את חייהם של שלושה חולים או פצועים ולתרום דם זוהי זכות גדולה. התרומה שקיבלנו מחממת את הלב, מחזקת את ערכי הציונות ובעיקר משפרת את המענה הרפואי של מד"א למען אזרחי ישראל – בשגרה ובחירום. אני מודה לג'ודי ולאגודת ידידי מד"א באנגליה על התרומה המכובדת והייחודית. המשאית תאפשר לנו להמשיך ולהוביל את מערך התרמות הדם בישראל ולתת את השירות הטוב ביותר ולשפר באופן ניכר את מעטפת השירות הרפואי".

צילום: ששון תירם

Back to top button