כלכלהמבזקים

נתוני הרבעון השלישי בבזק: הכנסות הקבוצה הגיעו לכ-6.6 מיליארד שקל

חברת בזק פרסמה היום (שלישי) את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2021. על פי הדו"ח, חלה עלייה של כ-2.6% ב-EBITDA המתואם לכ-938 מיליון שקל, והרווח הנקי המתואם עלה בכ-1.7% לכ-295 מיליון שקל.

כמו כן, התזרים החופשי עלה כ-32.3% לכ-377 מיליון שקל, וההשקעות הסתכמו בכ-445 מיליון שקל, המהווים כ-20.8% מההכנסות, עקב פריסה מסיבית של סיבים אופטיים.

עיקרי התוכנית האסטרטגית:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

· הסיבים כמנוע צמיחה – תוך מספר שנים מרבית הבתים בישראל יהיו מחוברים לסיבים

· yes כזרוע טריפל להאצת הצמיחה בסיבים – מיזוג הפעילות הפרטית של בזק בינלאומי ל-yes יאפשר שיווק ומכירה של באנדל טלוויזיה ואינטרנט, תוך מעבר מלא של yes ל-Full IP.

· 5G כמנוע צמיחה בהכנסות – פלאפון מובילה את מהפיכת ה-5G בישראל, ותוך מספר שנים כמעט כל הלקוחות יעברו ל-5G, תוך הגדלת השימוש בדאטה ותרומה ל- ARPU.

· הקמת חברת ICT (אינטגרציה) מובילה – פעילות ה-ICT של בזק בינלאומי תהפוך לחברה עצמאית וממוקדת בתחומי הצמיחה של שוק ה-IT: מיגרציה של חברות לענן הציבורי ושירותי הגנת סייבר.

· גיוון של הפורטפוליו העסקי ליצירת מקורות צמיחה נוספים – הקבוצה תפעל לאתר הזדמנויות כניסה לפעילויות חדשות בתחומים הקרובים ליכולות הליבה.

· שמירה על מבנה הון מאוזן וחזרה לחלוקת דיבידנד – הקבוצה שואפת לחזור לחלוקת דיבידנד תוך שמירה על רמת מינוף אופטימלית ודירוג אשראי בקבוצת AA.

גיל שרון, יו"ר בזק, אמר: "קבוצת בזק ממשיכה להציג ביצועים עסקיים חזקים. בתשעת החודשים הראשונים של 2021, הכנסות הקבוצה הגיעו לכ-6.6 מיליארד שקל, וה-EBITDA המתואם צמח ב-1.0% ל-2.8 מיליארד שקל, מול התקופה המקבילה. הרווח הנקי המתואם עמד על 898 מיליון שקל, עלייה של 3.6% לעומת תשעת החודשים הראשונים של 2020".

עוד אמר שרון, "היום אנו מציגים את עיקרי האסטרטגיה של קבוצת בזק, המציגה את התוכניות והשאיפות של הקבוצה לטווח הבינוני, ועיקרה יצירת מנועי צמיחה משמעותיים. קבוצת בזק תמשיך להוביל ולקדם את המהפכה הדיגיטלית בישראל, באמצעות תשתית ושירותים מתקדמים למגזר הפרטי והעסקי, תוך חתירה למצוינות תפעולית ולשיפור מתמיד בתוצאות העסקיות. בזק תתמקד בפריסה מואצת של הסיבים האופטיים כמנוע צמיחה מרכזי של הקבוצה, שייתמך גם על ידי yesכזרוע להגברת הצמיחה באמצעות חבילות טריפל, שתציע לראשונה בעקבות המיזוג הצפוי עם בזק בינלאומי. בתחום הסלולר, המעבר ל-G5 יהווה מנוע צמיחה נוסף לקבוצה. בנוסף, אנו מקדמים את הקמת חברת שירותי המחשוב והאינטגרציה שתתמקד בתחומים הצומחים בשוק ה-IT בישראל".

עוד הוסיף שרון כי, "הקבוצה פועלת לאיתור השקעות בתחומים משיקים ומשלימים לפעילות הקבוצה וליכולותיה התחרותיות, דבר שיאפשר הגדלת התשואה לבעלי המניות באמצעות כניסה לתחומי פעילות צומחים".

שרון סיכם, "אנו נעשה כל זאת, תוך שמירה על מבנה הון מאוזן, תוך שאיפה לחזור לחלוקת דיבידנד".

Back to top button