חדשות חוץמבזקים

העיתונאי הימני – קיצוני היהודי אריק זמור הכריז על מועמדותו לנשיאות צרפת

הסופר והעיתונאי היהודי- צרפתי אריק זמור, האוחז בדעות ימניות- קיצוניות, הכריז היום (שלישי) על מועמדותו לנשיאות צרפת עם סרטון שבו, לצלילי מוזיקה מבשרת רעות וצילומים של אלימות ברחוב, הוא אמר שהוא רוצה להציל את צרפת מה"ריקבון ומיעוטים שמדכאים את הרוב", כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

זמור, עיתונאי לשעבר שהורשע בהסתה לשנאה גזעית, הוא המועמד הבכיר לאתגר את מרין לה פן, מנהיגת מפלגת 'העצרת הלאומית' הימנית הקיצונית והמבוססת יותר, על מקום בסיבוב השני נגד הנשיא עמנואל מקרון. מועמדותו הופכת את הבחירות באפריל 2022 למבחן של הסיבולת והגבולות של הימין הקיצוני באירופה, שגדל בעשור האחרון, אך מראה סימנים של גבולות בעודו דוחף את גבולות הדיבור המקובל. כמו כן, זמור ידוע בהתבטאויות שנויות במחלוקת בנוגע לשואה, כאשר טען שמשטר וישי הציל יהודים, והסביר שאכן ניצלו יהודים צרפתים על ידי המשטר בתמורה ליהודים מהגרים.

"הרבה זמן הייתי מרוצה מעבודתי כעיתונאי… אבל אני כבר לא סומך על כך שלפוליטיקאי יהיה האומץ להציל את המדינה מהגורל הטרגי המצפה לה", אמר זמור, בן 63, בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות. "לכן החלטתי לעמוד בבחירות לנשיאות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הביקורת הנוקשה של זמור על האיסלאם וההגירה גררה תמיכה הן מבסיס הבוחרים של לה פן והן מהימין השמרני המיינסטרים, אבל גם הרחיקה כמה מצביעים שלה פן ביקשה לקרב.

"אנחנו חייבים להחזיר את הכוח לעם, לקחת אותו בחזרה ממיעוטים שמדכאים את הרוב", הוסיף.

עם זאת, לאחר עלייה מטאורית בסקרי דעת קהל במהלך השבועות האחרונים, כולל מספר סקרים שחזו שהוא ינצח את מארי לה פן בסיבוב השני של הבחירות, הפופולריות שלו ירדה.

צילום: AP Photo/Michel Euler

Back to top button