מבזקיםפוליטי / מדיני

שר האוצר סייר בסורוקה: "נקים בית חולים שני בדרום"

שר האוצר, אביגדור ליברמן ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, סיירו היום (שלישי) בבית החולים סורוקה בבאר שבע. לאחר הסיור מסר ליברמן הצהרה ופרש את התכניות הקיימות להשבחת הדרום.

בפתיחת דבריו אמר שר האוצר: "נתחיל מחדשות טובות, עצם העובדה ששר האוצר ושר הבריאות נמצאים פה ביחד ורואים את הדברים עין בעין זה סמל של יציבות הן למערכת הבריאות, הן לכלכלת ישראל והן למערכת הפוליטית. דבר שני אין כמו מראה עיניים, סיירנו בבית חולים ואפשר לראות מה זה חוסר תכנון, חוסר הבנה, הזנחה – כמה הדרום זקוק לשירותי בריאות איכותיים. בניגוד לממשלות אחרות אנחנו מעלים את שירותי הבריאות לא רק על ראש שמחתנו ואלא גם על ראש תקציבינו, כי התקציבים למשרד הבריאות הם חסרי תקדים."

עוד הוסיף השר ואמר: "ההחלטה להקים שני בתי חולים בצפון ובדרום אלו החלטות שיש להם תוקף מעשי. ההחלטה להקים פה בדרום בית חולים נוסף עברה ב2014 רק ששכחו לתקצב אותה – תצא תוכנית מפורטת כבר השנה. כמה שיותר מהר נראה את הבית חולים השני מוקם כאן בבאר שבע, ומאותו רגע שני בתי חולים ישרתו את האזור."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעניין הווריאנט הדרום אפריקאי אמר: "לגבי הנגיף החדש, אומיקרון, כמו שאמר שר הבריאות אנו רואים עין בעין. אין סיבה להיכנס לבהלה ואין סיבה להיכנס לשאננות. צריך לחסן את כל האוכלוסייה אבל להמשיך את החיים לצד הקורונה. אני יוצא מכאן אופטימי. אנחנו יודעים מה לעשות ואיך לעשות ואנחנו מגבים בתקציבים כל החלטה שהמתקבלת."

"לגבי הדרום והנגב בחישוב הכי זהיר אנחנו הולכים להשקיע פה יותר מ-50 מיליארד שקלים בשנים הקרובות- רכבת נוספת, רכבת קלה, העברת תעש לרמת בקע, הקמת בית חולים חדש, הקמת פארק הייטק. אלו יהפכו את ב"ש למטרופולין אמיתי של הדרום". סיים ליברמן את דבריו.

צילום: ניב קנטור

Back to top button