מבזקיםפוליטי / מדיני

פגישת שר החוץ לפיד ונשיא צרפת מקרון: "איראן מנסה למשוך זמן"

שר החוץ, יאיר לפיד, סיים לפני זמן קצר (שלישי) פגישה ארוכה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. במהלך הפגישה נידון בהרחבה חידוש השיחות עם איראן. שר החוץ חזר והדגיש את העמדה הישראלית שאיראן מנסה למשוך זמן על מנת להתקדם עם תוכנית הגרעין שלה ועל הצורך המיידי של החזרת הסנקציות בידי המעצמות ועל הצורך הדחוף ב תכנית גיבוי לשיחות הגרעין. בהמשך שוחחו שר החוץ לפיד ונשיא צרפת על היחסים הבילטראליים בין המדינות ועל האפשרויות להרחיב ולהעמיק את שיתוף הפעולה בנושאים ביטחוניים, כלכליים ועוד.

צילום: Quentin Crestinu

שר החוץ לפיד:" אני מסיים עכשיו שלושה ימים של שיחות בלונדון ופריז עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, עם שרת החוץ, עם נשיא צרפת עמנואל מקרון – על הגרעין האיראני, במקביל לשיחות הגרעין בווינה. אחרי הרבה מאוד שנים עמדתה של ישראל נשמעת ועמדתה של ישראל נחרצת. אסור להסיר את הסנקציות מאיראן. צריך להדק את הסנקציות, צריך לשים על איראן איום צבאי אמיתי כי רק זה ימנע ממנה להמשיך במרוץ שלה לגרעין. המרוץ לא נעצר כאן והמרוץ לא נעצר בשיחות בווינה."

צילום: Quentin Crestinu

בנוסף, אמר שר החוץ: "יחד עם ראש הממשלה בנט, יחד עם שר הביטחון גנץ שנוסע לוושינגטון בשבוע הבא, אנחנו נמשיך לעבוד כדי שהעולם יבין את האיום האיראני במלואו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: Quentin Crestinu

Back to top button