חדשות הארץמבזקים

שר הבריאות הורוביץ בסורוקה: "בית החולים החדש שיקום בבאר שבע יחולל שינוי דרמטי"

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, סייר היום (שלישי) עם שר האוצר, אביגדור ליברמן, בבית החולים סורוקה בבאר שבע. לאחר הסיור ערכו השניים מסיבת עיתונאים, בה חזר על דברי שר האוצר בעניין הקמת בית חולים חדש בדרום, שלדבריו, "יחולל שינוי דרמטי".

את דבריו פתח שר הבריאות בהדגשת סדרי העדיפויות של משרדו: "המשימה העיקרית והחשובה ביותר שלי היא לא הדלתא וגם לא האומיקרון – אלא שיקום וחיזוק מערכת הבריאות הציבורית. התוספת התקדימית שהבאנו לתקציב הבריאות מאפשרת לנו עכשיו סוף סוף להזרים חמצן למערכת. הקורונה הוכיחה מעל לכל ספק, השקעה בבריאות חשובה לא פחות מהשקעה בביטחון. בית החולים החדש שיקום בבאר שבע יחולל שינוי דרמטי ונדרש באיכות וזמינות השירותים הרפואיים לתושבי הנגב והסביבה. נקים כאן בית חולים מתקדם, עם חדר מיון חדשני, עם מחלקות פנימיות מרווחות וכמובן עם חדרי ניתוח. מדברים על זה שנים, אבל שום דבר לא זז. והיום אנחנו יוצאים סוף סוף לדרך."
 
בנושא האלימות בבתי החולים אמר השר הורוביץ: "יש בעיה אמיתית עם האבטחה בבתי החולים. אנחנו פועלים להציב שוטרים בכל בתי החולים בארץ, ואנחנו עובדים בימים אלו במשרד הבריאות על מכרז חדש לשיפור התנאים של אנשי הביטחון וחיזוק האבטחה בבתי החולים."

בעניין וריאנט אומיקרון אמר הורוביץ: "אני חוזר ואומר – המצב בשליטה ואין צורך להיכנס לפאניקה. צפינו כניסה של וריאנט נוסף, נערכנו לזה – ואנחנו מוכנים. אחרי הדלתא והאומיקרון, יהיה בסבירות גבוהה עוד זן, וגם לזה אנחנו נגיע מוכנים. בימים הקרובים יהיו לנו מידע מדויק יותר לגבי היעילות של החיסון מול האומיקרון – אבל כבר עכשיו יש מקום לאופטימיות, ויש אינדיקציות ראשוניות שמי שמחוסן בתוקף – בבוסטר, יהיה מוגן גם מפני הווריאנט הזה. החיסון הוא ממש קריטי עכשיו. מי שיפגוש את הווריאנט שהוא חשוף ללא חיסון, ישים את עצמו בסיכון מיותר."
 
לסיום, אמר הורוביץ: "העצירה של התיירות לישראל זמנית, ל-14 ימים. לא נאריך אותה בצורה אוטומטית, ולא מעבר לזמן הקצר שיידרש. לא נסגור את המדינה ונשמור על שגרת החיים ככל הניתן – אין כרגע כל כוונה להטיל מגבלות על חיי השגרה בתוך ישראל, ונעשה כל מה שאפשר כדי שכך ימשך. ישראל גם מתכוונת לתרום כמות משמעותית מאוד של מנות חיסון למדינות אפריקה. זו מגיפה עולמית ואנחנו חייבים להתמודד עם המשבר הזה בהסתכלות גלובלית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הכנסת- נועם מושקוביץ

Back to top button