חדשות הארץמבזקים

שני ישראלים יתמודדו בין 12 המתחרים בחידון התנ"ך: "התנ"ך הוא הרוח הפועמת של האומה היהודית"

משרד החינוך יקיים מחר (רביעי), ביום הדלקת נר רביעי של חנוכה, את חידון התנ"ך הבינלאומי למבוגרים לשנת תשפ"ב. החידון יתקיים במעמד שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון ומנכ"ל משרד החינוך, תא"ל (מיל') יגאל סלוביק.

לשלב הגמר של החידון העפילו שניים עשר מתמודדים ומתמודדות, מישראל ומרחבי העולם. הם גברו על כ- 350 מתמודדים שלקחו חלק בכל שלבי החידון, והצליחו להוכיח שליטה מעוררת הערכה בספר הספרים. החידון יתקיים באוניברסיטה העברית בין השעות 19:30-18:00, והוא יועבר בשידור חי בערוץ כאן 11, ובעמוד הפייסבוק של משרד החינוך.

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון: "התנ"ך שלנו הוא הרוח הפועמת של האומה היהודית. הספר שחיבר, ליכד וחיזק את זהותנו בארץ ישראל וגם בתפוצות העולם לאורך אלפיים שנות גלות. החידון נותן הזדמנות נפלאה לנדוד אל המלכים, הנביאים ועד ימי בראשית, לצעוד בשבילי התנ"ך ולשאוב מפסוקיו ידע, חוכמה וערכים. אני מברכת את המתמודדות והמתמודדים על ההשקעה המרובה, ומאחלת לכל אחת ואחד מהם הצלחה וחנוכה שמח"".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל משרד החינוך, תא"ל (במיל'), יגאל סלוביק: "ספר התנ"ך יצר לאורך אלפי שנות קיומו של העם היהודי דבק מלכד. העם היהודי שמר עליו מכל משמר והוא שמר על המשך קיומו. חידוני התנ"ך הבינלאומיים, למבוגרים בחנוכה ולנוער ביום העצמאות מהווים שני עוגנים חשובים ומשמעותיים בחיבור של יהודי התפוצות לארץ ישראל ולמסורת התנ"ך. אני מברך את כל השותפים למיזם החשוב, ובראשם את שניים עשר המתמודדות והמתמודדים. עלו, הצליחו והאירו באור יקרות."

רשימת המתמודדים שעלו לשלב הגמר:
1. אברהם הורוויץ – מפלורידה, ארצות הברית
2. אברהם גואקיל – מטורונטו, קנדה
3. ג'יזל מיצ'אני – מבואנוס איירס, ארגנטינה
4. דניאל פרסמן – מסאן פאולו, ברזיל
5. יאיר יוסף גוגנהיים – מקרני שומרון, ישראל
6. יעל דבאח – מבואנוס איירס, ארגנטינה
7. לירון בן משה – מאלפי מנשה, ישראל
8. מתן נורני – מוינה, אוסטריה
9. ניסים בלחסן – מפריז, צרפת
10. ציפורה פרץ – מלונדון, בריטניה
11. רפאל אבחצירא – מפריז, צרפת
12. שניאור בורטון – מניו יורק, ארה"ב

צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

Back to top button