חדשות הארץמבזקים

חתני חידון התנ"ך הבינלאומי למבוגרים: יאיר יוסף גוגנהיים ולירון בן משה

בחידון התנ"ך הבינלאומי למבוגרים תשפ"ב שהתקיים הערב (רביעי) באוניברסיטה העברית הוכתרו שני חתנים: יאיר יוסף גוגנהיים מקרני שומרון ולירון בן משה מאלפי מנשה. השניים גברו על עשרת המתמודדים האחרים שהשתתפו בחידון

החידון התקיים במעמד שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, מנכ"ל משרד החינוך, תא"ל (מיל') יגאל סלוביק ומנהל מנהל חברה ונוער, מר חגי גרוס. הוא התקיים בסימן: "מגלות לגאולה", וכלל שורה של נושאים מההיסטוריה הציונית, בהם: העפלה לארץ ישראל, מאבק הבריטים בעליות, העולים במחנה עתלית, המחתרות היהודיות במרוקו ואנית אגוז, ההכרזה על הקמת המדינה והקמתה.

צילום: שלומי אמסלם לע"מ

החידון הופק בהובלת מינהל חברה ונוער במשרד החינוך ובשותפות עם המחלקה למפעלים ציוניים בהסתדרות הציונית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, אמרה במהלך החידון: "חובתנו לחבק את סיפורי התנ"ך קרוב אל ליבנו, להחיות אותם, לראות ולהראות את הרלוונטיות שלהם גם בימינו אנו לכולם, מילדי הגן הרכים ועד לוותיקי הדור. אנו מתרגשים מתלאותיהם של יעקב ורחל, כואבים עם לאה, דואגים לדינה, חווים את צער העבדות במצרים, וליבנו משתוקק ושמח עם היציאה לחירות. התנ"ך הוא העוגן המחבר אותנו אל שורשינו לאהבת הארץ, אליה הייתה כמיהתנו לאורך הגלות, ומלמד אותנו חכמה ומוסר, שירה וחזון. כל אחת ואחד מאתנו מוצא בתוכו את מה שנוגע בו ביותר. ביטוי או רגע מכונן, מגילה מרגשת, או דמות מנהיגה".

צילום: שלומי אמסלם לע"מ

Back to top button