כלכלהמבזקים

9.1% מכלל דורשי העבודה שהיו רשומים במהלך חודש אוקטובר היו אנשים עם מוגבלות

לרגל היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות שחל מחר, מפרסם הבוקר (חמישי) שירות התעסוקה את מספר דורשי העבודה עם מוגבלות. מהנתונים עולה, כי במהלך חודש אוקטובר היו רשומים בשירות התעסוקה 25,402 דורשי עבודה עם מוגבלות. בקרב כלל דורשי העבודה היוו האנשים עם מוגבלות 9.1%, אולם בקרב דורשי העבודה שתבעו הבטחת הכנסה עלה שיעורם לכדי 20.1%, יותר מכפי שניים. לשם השוואה, רק 6.5% מהשוהים בחל"ת ותבעו אבטלה היו אנשים עם מוגבלות ואילו בקרב תובעי האבטלה שאינם בחל"ת היוו האנשים עם מוגבלות 5.9% בלבד.

בכל הנוגע להבדלים מגדריים, בעיקר בקרב הורים לילדים תלויים- שיעורם בקרב גברים גבוה יותר מאשר בקרב נשים, אולם בהתפלגות לפי הורות עולה כי מקור ההבדלים הוא בקרב הורים לילדים תלויים. בעוד דורשות העבודה עם מוגבלות היוו 6% בקרב אימהות לילדים תלויים, דורשי העבודה עם מוגבלות היוו 10.1% בקרב אבות לילדים תלויים.

עוד עולה, כי ככל שעולים בגיל, כך שיעור האנשים עם מוגבלות בקרב דורשי העבודה גבוה יותר: שיעורם בקרב דורשי העבודה המבוגרים היה גבוה כפי 8 משיעורם בקרב דורשי העבודה הצעירים. ככל שהקבוצה חסינה יותר, כך שיעור דורשי העבודה עם מוגבלות בה נמוך יותר: שיעור דורשי העבודה עם מוגבלות באשכולות הנמוכים (1-3) היה גבוה כפי 4 מאשר שיעורם בקרב האשכולות הגבוהים (8-10) וכפי 1.5 מאשכולות הביניים (4-7).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל שירות התעסוקה, רמי גראור, אמר: "הנתון הגבוה של דורשי העבודה עם מוגבלות מלמד שוב על החשש שהביע שירות התעסוקה מפני נסיגה בשילוב אוכלוסיות מוחלשות בשוק העבודה. בשנים האחרונות, בין היתר בזכות תכנית מעגלי תעסוקה של שירות התעסוקה, שילובם של האנשים עם מוגבלות בתעסוקה הלך ועלה. כדי להשיבם למעגל העבודה, יש צורך מיוחד בתכניות אקטיבציה ובדגש על חיזוק המיומנויות הדיגיטליות שלהם".

ראיון עבודה. קרדיט: freepik

Back to top button