חדשות הארץמבזקים

רשות המסים בשיתוף פעולה עם חברת 'המשקם': 1.3 מיליון ש"ח במענקים שולמו לעובדים

לקראת היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות, רשות המסים בשיתוף עם חברת המשקם, המעסיקה עובדים עם מוגבלות, פעלה בתקופה האחרונה למימוש הזכאות למענק עבודה בקרב עובדי החברה וכתוצאה מפעילות זו הוגשו כ-500 בקשות למענק עבודה של עובדי החברה, בכל רחבי הארץ, שיקבלו מענק בסכום כולל של כ-1.3 מיליון ש"ח, (כ-930,000 ש"ח עבור שנת 2020 וכ-410,000 ש"ח עבור שנת 2019).

מענק עבודה הוא תוספת הכנסה, המשולמת על ידי רשות המסים, ישירות לחשבונות הבנק של הזכאים העומדים בתנאי החוק והקריטריונים הקבועים בו. תנאי הזכאות למענק מקלים לגבי עובדים עם מוגבלות שנקבע להם "שכר מינימום מותאם" מכוח חוק שכר המינימום. יחד עם זאת, חשוב להבטיח שאותם עובדים אכן ממשים את זכאותם למענק, שנועד לשפר את מצבם הכלכלי של עובדים ברמות שכר נמוכות, לצמצם פערים כלכליים-חברתיים ולהוות תמריץ להשתלבותם בשוק העבודה.

בשנים האחרונות, וגם השנה, קיבלה רשות המסים את רשימת עובדי החברה ובדקה באופן יזום את זכאותם של כלל העובדים למענק. בדיקה שמטרתה לאתר את הזכאים הפוטנציאלים למענק שטרם הגישו בקשות באופן עצמאי. לאחר איתור העובדים הזכאים הגיעו עובדי רשות המסים למפעלי החברה בירושלים, בפתח תקווה ובחולון, מצוידים במחשבים ניידים והגישו יחד עם העובדים בקשות למענק. יתר העובדים במפעלים האחרים ברחבי הארץ נתנו, בסיוע העובדים הסוציאליים של המפעלים, את הסכמתם להגשת בקשות בשמם. מהלך שהוביל כאמור למימוש זכאותם של עובדי החברה ותשלום מענק בסך 1.3 מיליון ש"ח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: freepik

Back to top button