חדשות הארץמבזקים

"חברה מתוקנת היא חברה שבה לכל אדם יש הזדמנות להצליח"

משרד התרבות והספורט מציין היום (שישי), את היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות וחותר להגן על כבודם וזכותם להשתתפות שוויונית ופעילה בתחומי התרבות והספורט.

כמדי שנה, מציינים ברחבי העולם ב-3 בדצמבר את היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. היום המיוחד, מבקש לקדם מודעות והבנה כלפי צרכיהם של בעלי מוגבלות ולתמוך בכבודם וזכויותיהם לשוויון בכל היבטי החיים, החברתיים, הספורטיביים והתרבותיים.

משרד התרבות והספורט רואה חשיבות רבה בציון אירוע זה ופועל באופן שוטף לקידום ערכי השוויון ולמען של בעלי המוגבלויות המהווים כ-17% מכלל האוכלוסייה בישראל. המשרד רואה את תחומי התרבות והספורט ככלי חברתי ממעלה ראשונה, להעצמה חברתית, לקידום שוויון ולשילוב אוכלוסיות שונות בחברה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כחלק ממדיניות השר חילי טרופר, משרד התרבות והספורט יצא במגוון תכניות ופעילויות בתרבות וספורט להנגשת התחומים למענם של אנשים בעלי מוגבלות. בתרבות, המשרד יצא במבחן תמיכה אשר פורסם להערות הציבור ובמסגרתו יתמרץ גופי תרבות להעסיק אנשים עם צרכים מיוחדים.  -בנוסף, המשרד יצא בחודש שעבר במבחן תמיכה רחב על סך 10 מיליון שקלים לטובת שיפוץ והנגשה של ספריות ציבוריות ברחבי הארץ. כמו כן, המשרד יצא בקרוב בקול קורא להנגשת תאטראות לחרשים וכבדי שמיעה.

בספורט, המשרד מפעיל ומתקצב פרויקטים רבים למענם של בעלי המוגבלויות במגוון תחומי הספורט, ביניהם: הכשרת צוללים עם מוגבלות באמצעות רשות הצלילה, פרויקט "שווים בספורט", הקמת 10 בריכות הידרותרפיות בסכום כולל של כ-30 מיליון שקלים הנמצאים בשלבי בניה ותמיכה באיגודים ואגודות הספורט כ-6 מיליון שקלים המיועדים לנכים, חרשים, ספיישל אולימפיק וכדורת דשא עיוורים. בנוסף, המשרד עתיד לפרסם בשנת 2022 קול קורא להקמת מתקני כושר קהילתיים מונגשים לטובת בעלי המוגבלויות.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "חברה מתוקנת היא חברה שבה לכל אדם יש הזדמנות להצליח, להגשים את שאיפותיו ולהתקדם בדרכו מבלי שמחסומים פיזיים או נפשיים ימנעו זאת ממנו.  אני רואה ערך גדול בקידום שוויון הזכויות עבורם ובמתן הזדמנות אמיתית לשילובם. למדינת ישראל יש אחריות לבצע מהלכים רחבים ומשמעותיים שיאפשרו שוויון, שילוב והנגשה עבור אנשים עם מוגבלות. אני מבקש לקדם בכל תחומי המשרד ערכים אלה ולתת להם ביטוי מעשי במכלול עולם התרבות והספורט בישראל".

מנכ"ל משרד התרבות, רז פרויליך: "משרד התרבות והספורט חרט על דגלו להנגיש את התרבות והספורט לכולם. בעזרת התוכניות האסטרטגיות של המשרד בתחום זה, נאפשר שוויון הזדמנויות מיטבי אשר יאפשר לאוכלוסייה זאת להשתלב טוב יותר בחברה, להציג את כישרונם וליהנות מהתרבות והספורט שכולנו אוהבים. כולם ראויים לקבל הזדמנות שווה לעסוק בתרבות ובספורט, לא משנה היכן אתה גר ומה המגבלה שלך".

צילום: מאיר אליפור

Back to top button