כלכלהמבזקים

עובדים פלסטינים במישור אדומים פתחו בשביתה

העובדים הפלסטינים במפעל המזון "טעמן" באיזור התעשייה מישור אדומים (שטח סי) יחלו מחר (ראשון) בשביתה של שבוע. העובדים דורשים מהחברה להכיר במען כארגון יציג בחברה ולנהל איתו ועם הועד שבחרו מו"מ על הסכם קיבוצי.

המרכז הלוגיסטי של חברת טעמן באזור התעשייה מישור אדומים משתרע על 7,000 מ"ר ומשם מופצות הסחורות שלה לארץ ולכ-30 ארצות ברחבי העולם. בעלי החברה הקימו בשנת 200 חברת בת שעוסקת ביזמות נדל"ן. בסוף שנת 2020 דווח שבעליה רכשו יחד עם רמי לוי את חברת התעופה ישראייר.

אלא שהצלחה מסחרית זו לא קיבלה ביטוי בכל הנוגע לשכר ולתנאי העבודה במפעל שלה. עובדי הייצור של המפעל, המאורגנים במען מאז ראשית אוקטובר, הם כולם תושבי הרשות הפלסטינים הפלסטינים. אלו טוענים שרובם המכריע מועסקים בשכר מינימום ללא כל תגמול על מקצועיות, תפקיד וותק. אין להם עד היום קרן פנסיה, וגם דרישותיהם לתשלום עבור ימי חג וחופשות נתקלות בבעיות, זאת למרות שחלקם מועסקים בחברה מעל עשר שנים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

העובדים דורשים כי החברה תכיר בהתארגנות ותפתח עימם במשא ומתן על מנת לחתום על הסכם קיבוצי. מאז ההכרזה על יציגות בחברה ביום 17.10, פניות חוזרות של מען נתקלו בסירוב של החברה להכיר במען כארגון יציג. לטענתה מספר העובדים שהצטרפו למען – 27 עובדי הייצור במפעל – אינו מהווה שליש של עובדי החברה ולכן אין למען מעמד של ארגון יציג.

עובדי הייצור טוענים כי מספר העובדים המאוגדים במען מהווים ללא כל ספק שליש מעובדי המפעל במישור אדומים. לאור זאת קיימת חובה חוקית של החברה להכיר בארגון ולפתוח במו"מ איתו.

כאמור, לאור סירוב החברה לפעול כפי שדורש החוק, החליט מען להכריז על סכסוך עבודה ושביתה. החלטה זו זכתה לתמיכה של כלל העובדים שנחושים בדעתם להשיג את זכויותיהם. הודעה רשמית על כך נשלחה כחוק לממונה על יחסי העבודה במשרד העבודה וכן להנהלת החברה ב- 18 בנובמבר. בתום 15 ימי צינון שנדרשים בחוק תחל ביום ראשון שביתה של שבוע ימים בחברה.

מען ארגון עובדים מיוצג במאבק זה על ידי עו"ד עירית אולמן מהקליניקה למשפט העבודה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב בשיתוף עם עו"ד איה ברטנשטין, היועצת המשפטית של מען.

עובדי חברת "טעמן" מצביעים על קיום שביתה. צילום: מען – ארגון עובדים

Back to top button