מבזקיםפוליטי / מדיני

חה"כ ביטון: "קריסת הבניינים בחולון ורמת גן יהיו רק קדימון לאסון הכבד שעלול להתרחש"

דיון מיוחד, בנוכחות ראשי ערים, התקיים היום (שני) בוועדת הכלכלה, בראשותו של חה"כ מיכאל ביטון, בנושא היערכות המדינה להתמודדות עם החשש לקריסת מבנים ישנים.

יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל ביטון: "אם המדינה לא תפעל מידית- קריסת הבניינים בחולון ורמת גן יהיו רק קדימון לאסון הכבד שעלול להתרחש עלינו."

עוד ציין ח"כ ביטון את סוגיית הסכנה מרעידות אדמה: "בתוך זה גם הסכנה לרעידת אדמה בישראל, סכנה ממשית שכבר גבתה בעבר חיי אדם גם במדינת ישראל. כל אנשי המקצוע אומרים שלא לעולם חוסן, זהו נושא זה סמוי מן העין אבל במועד לא צפוי זה יקרה, פתאום מתרחשות רעידות אדמה. הממשלה עד כה לא הצליחה לבסס את המבנים באזורים מועדים לפורענות בשבר הסורי אפריקאי – אילת, בית שאן ועוד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, דיבר על יכולת הנפגעים לטפל באופן משפטי בנושא ואמר: "באופן פרדוקסאלי, החלשים ביותר גרים במבנים המסוכנים ביותר והם אינם יודעים את מי לתבוע. אלו האנשים גם אין להם משכנתא ואין להם ביטוח לבית אפילו לא לתכולה וככה ביום אחד יכול לקרוס ביתו של אדם והוא ישאר ללא קורת גג וללא רכוש. הממשלה ומשרד הבינוי והשיכון נדרשים לגלות מנהיגות אל מול החלשים ביותר בחברה ולגבות כל רשות מקומית שלקחה אחריות. לא מספיק דיבורים. צריכים כאן קצב עבודה כי הזמן הזה שווה ערך לחיי אדם."

חולון - קריסת בניין בניין בו היה חשש לחיי...
צילום: כבאות והצלה לישראל

Back to top button