מבזקיםפוליטי / מדיני

הוארך תוקף ההכרזה הקובעת חובת בידוד במלוניות

ועדת החוקה, בראשות חה"כ גלעד קריב, דנה היום (שלישי) בהכרזה שנכנסה לתוקף בתחילת השבוע ובהתאם לחוק הקורונה הגדול, לא נדרשה לאשרה בשל כך שחלפו 48 שעות מכניסתה לתוקף.

בכך הוארך תוקף ההכרזה הקובעת חובת בידוד במלונית על החוזרים מ-50 המדינות שנקבעו עד ל-12.12.21. יחד עם זאת, נקבע כי החובה למי שקיבל תשובה חיובית ב-PCR בכניסה לישראל להמשיך את כל תקופת הבידוד במלונית, תחול רק על חולה שקיבל תשובה חיובית לאומיקרון או חשוד ככזה.

כמו כן, נקבע כי החובה לשהות במלונית לגבי מי שחזר לישראל דרך שדה תעופה בין-לאומי תחול עד שהוא וכל שאר נוסעי המטוס קיבלו תוצאה שלילית. אם אחד מהנוסעים קיבל תוצאה חיובית לאומקירון יחויבו יתר הנוסעים להמשיך את הבידוד במלונית עד קבלת תשובה שלילית בבדיקה שבוצעה לכל המוקדם במהלך היום השלישי לתקופת הבידוד, ולאחר שחלפו לפחות 24 שעות ממועד ביצוע הבדיקה הראשונה עם כניסתם לישראל ובכפוף להצהרה כי יקיימו את המשך הבידוד במקום שלא מתגוררים בו אנשים נוספים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד קריב: "איך חיים בשלום משפטית עם מצב שאדם שנדבק באומיקרון ושהה באחת מ-50 המדינות ישהה במלונית עד הסוף ולעומתו אדם שחלה באומיקרון באירופה יוכל לשהות בביתו? מצב בו נשאים שונים של אותו זן לא מחויבים באותם סטנדרטים אינו מתקבל על הדעת".

אילנה גנס, ראש מטה שירותי בריאות הציבור: "אין אף יבשת ללא ריצוף לאומיקרון"; "עד היום הצלחנו להגיע ולדגום 95% מהמגעים. זו יכולת שקיימת במספרים קטנים"; "משרד הבריאות הבריטי צפוי לדווח בשבוע הבא דוח קליני ראשון על התחלואה באומיקרון".

מפקד המלוניות בפיקוד העורף, אל"מ יהל פטישי: "פועלים לבד במלוניות ללא משרד הבריאות או הבט"פ; יש תקלות כמעט בכל טיסה יש תוצאות שמתקבלות באיחור או תוצאה פסולה האם נכון ש-120 נוסעים יעוכבו?"

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

Back to top button