מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בקריאה ראשונה: פטור ממס על מענק לזוכה במדליה אולימפית

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה ראשונה, את הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה, התשפ"ב-2021. מדובר בהצעה ממשלתית אליה הוצמדו הצעות פרטיות של חברי הכנסת יריב לוין, אופיר כץ, יוסי שיין וסימון דוידסון. 10 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכספים.

מוצע לפטור ממס הכנסה מענק המשולם לספורטאי בשל זכייה במקום הראשון, השני השלישי במשחקים האולימפיים או במשחקים הפאראלימפיים.

בדברי ההסבר נכתב:" בשנים האחרונות ספורטאים ישראלים רבים בתחומי ספורט שונים מגיעים להישגים המציבים אותם בשורה הראשונה של הספורטאים המובילים בעולם. בעקבות ההישגים השונים, זוכים לעיתים הספורטאים במענקים כספיים מגופים שונים – מארגני התחרות שבה השתתפו, אגודות הספורט להן הם משתייכים, הוועד האולימפי ועוד. על אף שרבים מהספורטאים נאבקים על מימון, כאשר הם זוכים במענק כאמור – הם נאלצים לשלם עבורו מס."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ יריב לוין: "המענקים האלה מגיעים לספורטאים האלה שבאמת הגיעו להישגים אדירים והביאו כבוד לכולנו, ומשהוחלט לתת להם מענק צריך פשוט לתת להם אותו ולא לתת ולקחת את חלקו חזרה".

ח"כ סימון דוידסון: "החוק שאנו מעלים כאן, מעבר לעשיית הצדק הכלכלי שיש בו, בא לחדד את ההבנה ולהכניס לתודעה שמדליה אולימפית היא פרי של עמל כפיים שנמשך שנים, לא מדובר כאן בשנת מס אחת אלא בתגמול על עבודה שנמשכת חיים שלמים".

צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

Back to top button