כלכלהמבזקים

הסכמים קיבוציים מיוחדים נחתמו בחברות שב"א ומס"ב

ההסתדרות במרחב ת"א-יפו, ועדי העובדים והנהלות שב"א ומס"ב חתמו על הסכמים קיבוציים מיוחדים בחברות שב"א (שירותי בנק אוטומטיים) ומס"ב (מרכז סליקה בנקאי). שב"א היא מנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, ומס"ב מנהלת ומפתחת את מערכות התשלומים המרכזיות והטכנולוגיות בישראל.

שתי החברות היו עד כה תחת הנהלה והסכם קיבוצי אחד, אך בעקבות הוראה של רשות התחרות נדרשו לבצע הפרדה ניהולית. ההסכמים שנחתמו מסדירים את ההפרדה, תוך שמירה על זכויות לכל העובדים. לכל חברה יהיה ועד נפרד מרגע החתימה, ותקציב הוועדים יגדל.

בחתימת ההסכם נטלו חלק מטעם ההסתדרות מזכיר איגוד מקצועי במרחב ת"א-יפו, עו"ד גיא רוטנברג, ועו"ד אלי כהן ממשרד עורכי הדין בני כהן ושות'. את הנהלת החברות ייצגה עו"ד אפרת דויטש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מזכיר איגוד מקצועי במרחב ת"א-יפו, עו"ד גיא רוטנברג, אמר: "בהתאם להוראות הרגולטור, החברות נפרדות ויוצאות לדרך חדשה תחת הנהלות נפרדות. ההסכמים מבטיחים שמירת זכויות מלאה לכל עובדי החברות. בנוסף, תקציב הוועד יגדל משמעותית. אני מברך את כל העוסקים במלאכה שהביאו לחתימת ההסכם".

יו"ר ועד עובדי שב"א, מיכל אלחלל אונפלוס, אמרה: "ההסכם להפרדת החברות הוא כורח המציאות. החברות והוועד פעלו יחד מתוך הבנה שאין לפגוע בעובדים בתהליך ההפרדה. באמצעות שיח מכבד ופרודוקטיבי, נשמרו זכויותיהם של עובדי שתי החברות ואני מברכת על כך".

הסכם מס"ב. צילום: אגף הדוברות בהסתדרות
הסכם שב"א. צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

Back to top button