כלכלהמבזקים

ועדת הכספים אישרה הקלות ל-130 עמותות חברתיות

ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר, אישרה היום (ד') הקלות במס על תרומות ל-130 עמותות חברתיות, שעוסקות במטרות ציבוריות, שאינן מתוקצבות ישירות ע"י המדינה. ל-129 עמותות אושרו הקלות במס הכנסה על תרומות ולעמותה 1 ניתנו הקלות במיסוי מקרקעין, זאת בהתאם לסעיפים 46 לפקודת מס הכנסה ו-61 לחוק מיסוי מקרקעין. בין העמותות שאושרה להן ההטבה: מוסדות חינוך, רווחה, תרבות, בריאות, דת, סעד, ספורט, זכויות אדם, איכות הסביבה, קליטת עלייה וגופים שעוסקים בעידוד תעסוקה. על מנת לקבל אישור ניהול תקין נדרשות העמותות ל-כשנתיים פעילות.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר פתח את הדיון, והתייחס לאופן אישור העמותות מצד הוועדה: "אני מגיע לדיון בתחושת לא טובות, אישרנו רשימה אחת בקדנציה הזו, ואני שוב מגלה שיש לוועדה שיקול דעת חלש. לכן ביקשתי את הקמת ועדת המשנה בראשות ח"כ בליאק שתתכנס בשבוע הבא. אני סובר שאו שלוועדת הכספים יש שיקול דעת מלא או שאין לה שיקול דעת ואז היא לא צריכה להיות מעורבת בהליך. אני מקווה שבקרוב נקדם חקיקה בנושא".

ארז אורעד, מנהל תחום בכיר מוסדות ציבור ומלכ"רים: "לגבי עמותת "אמסח", היא עוסקת בעזרה בלימוד לילדים יתומים, לא מצאנו ביקורות שלא בסדר בעמותה. מעבר לכך, העמותה קיבלה את רוב התקציבים ממשרדי הרווחה והרשויות המקומיות. רוב העוסקים בעמותה הם ישראלים והמשכורות מאוד צנועות ולא חריגות. לגבי "כייאן", אני יכול רק לומר שהעמותה עוסקת בשוויון חברתי והאישה הערבית בנוגע למעמד האישה. המטרה שלהם היא חינוך והגנה על זכויות האזרח בישראל. יש הרבה תרומות גם בינלאומיות לעמותה הזאת. זאת הפעם הראשונה שהיא מבקשת סעיף 46 והתמיכות מאוד מועטות מתוך המדינה. ברשות המיסים ציינו עוד כי החומרים לעניין עמותות אלה הועברו לבחינתם רק בשבוע שעבר, וכי הם יבחנו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקביל, יו"ר ועדת הכספים קושניר וח"כ אורבך דרשו מרשות המיסים לסיים את בדיקת ארגון "עד כאן" בהקדם האפשרי.

מארגון "עד כאן" נמסר בתגובה: "לא יעלה על הדעת שעמותות אשר מסכנות את מדינת ישראל יקבלו את תמיכתה של המדינה דרך הנחות במס. על רשות המיסים למנוע קבלת אישור סעיף 46 מאותן עמותות אשר מבקשות לאחוז בחבל משני קצותיו. מי שיוצא נגד המדינה לא יכול לקבל הטבות ממנה".

צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button