Visa, המובילה העולמית בתשלומים דיגיטליים, הודיעה כי במסגרת שרותי הייעוץ והאנליטיקה שלה (VCA), תתחיל לייעץ ללקוחותיה ושותפיה בתחום הקריפטו. יעוץ זה יסייע ללקוחות ושותפי Visa בסלילת דרכם בעולם המטבעות הדיגיטליים. צעד זה מגיע בתקופה שבה המטבעות הדיגיטליים צוברים פופולריות בתודעה הציבורית – על פי מחקר חדש של Visa שמתפרסם היום, המודעות לקריפטו בקרב מקבלי ההחלטות בעולם הפיננסים היא אוניברסלית: 94%.
הבנת מערכת הקריפטו היא שלב ראשון והכרחי עבור מוסדות דיגיטליים המעוניינים למשוך או לשמר לקוחות עם הצעות מתחום הקריפטו, עבור קמעונאים המחפשים להעמיק בהבנתם את עולם ה-NFT או עבור בנקים מרכזיים החוקרים את המטבעות הדיגיטליים. במהלך עבודה עם למעלה מ-60 ממשקי קריפטו, רשת היועצים ומומחי המוצר של Visa צברו מומחיות עמוקה בנושא, שיכולה לסייע למוסדות פיננסיים להעריך את הזדמנויות הקריפטו, לתכנן אסטרטגיות קונקרטיות בתחום ולהוביל חוויות משתמש חדשות, כגון תכנית תגמולי קריפטו וארנקי לקוחות המשלבים מטבעות דיגיטליים.
"ראינו שינוי מהותי בתפיסת הלקוחות שלנו במהלך השנה האחרונה, משאיפה לחקור ולחוות את הקריפטו, לבנייה ממשית של אסטרטגיה וייצור מפת דרכים ליישומה", אומר קארל רוטשטיין, ראש מחלקת הייעוץ והאנליטיקה של Visa, "היום Visa מסייעת ללקוחות ושותפים בכל העולם בתחום, כשבארצות הברית Visa נמצאית בשיתוף פעולה עם התאגיד הפיננסי UMB".
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
"נעזרנו ב-Visa כדי ללמוד לעומק על קריפטו ומטבעות דיגיטליים צמודי מטבע ( (stablecoinוהרלבנטיות שלהם בעבור לקוחותינו הקמעונאיים והמסחריים בשנים הבאות", אומר X בבנק UMB. "מחלקת האנלטיקה והייעוץ של Visa סייעה לנו לבנות אסטרטגיה קוהרנטית ובת ביצוע – מפיתוח מוצר ובחירת השותפים, עד לשיקולים כמו בחירת טכנולוגיה מתאחמה, ניתוח השלכות פיננסיות, ניהול סיכונים ועמידה בהוראות רגולטוריות".
המחקר של Visa בוחן את אימוץ הקריפטו בקרב צרכנים
העניין הגובר בתחום הקריפטו מוצא את ביטויו במחקר חדש של Visa, המצביע על מודעות גבוהה ואימוץ הלכה למעשה של מוצרי קריפטו בקרב צרכנים בכל רחבי העולם. במחקרה החדש: "תופעת הקריפטו: גישות ושימושי הצרכנים", מצאה Visa כי כמעט לשליש מן המשיבים הייתה התעסקות ישירה עם קריפטו – בין אם ככלי להשקעה ובין אם כפלטפורמה להמרה. ברחבי העולם, כ-40% מבעלי הקריפטו השיבו כי בשנה הקרובה, בסבירות גבוהה או גבוהה מאוד, יחליפו את הבנק שלהם לכזה המציע מוצרים המותאמים לקריפטו .
"קריפטו מייצג שינוי טכנולוגי לתנועת כספים ובעלות על כספים אלה", אומרת טרי אנג'לוס, ראשת מחלקת הפינטק בVisa: "בשעה שצרכנים משנים את גישתם לביצוע השקעות וצריכת שרותי בנקאות, ומגבשים את עמדותיהם לגבי עתיד הכסף, כל מוסד פיננסי צריך אסטרטגיית קריפטו".
בדגימה של למעלה מ-6,000 מקבלי החלטות בתחום הפיננסים בקרב שמונה שווקים (ארגנטינה, אוסטרליה, ברזיל, גרמניה, הונג קונג, דרום אפריקה, בריטניה וארצות הברית), המחקר של Visa חושף את התובנות הבאות:
- הכותרות החדשותיות אודות הקריפטו משפיעות – המודעות לקריפטו היא כמעט אוניברסלית, ועומדת על 94% בקרב משתתפי הסקר להם השפעה על הניהול הפיננסי של משק הבית שלהם.
-
חלק משמעותי בקרב המשיבים משתמשים או משקיעים בקריפטו – כשליש מהנסקרים הבוגרים בעלי מודעות לעולם הקריפטו משתמשים או כבר מחזיקים במטבעות דיגיטליים, ורובם (62%) השיבו כי השימוש שלהם גבר במהלך השנה האחרונה.
-
המעורבות גבוהה יותר בשווקים הצומחים – 37% מהצרכנים בעלי המודעות לקריפטו בשווקים הצומחים משתמשים או מחזיקים בקריפטו, בהשוואה ל-29% בשווקים המפותחים.
-
המניעים העיקריים לעניין בתחום כוללים בניית עושר ואמונה בקריפטו כעתיד השירותים הפיננסיים – המניעים המשמעותיים ביותר באחזקה ובשימוש במטבעות קריפטו הם השתתפות ב-"דרך הפיננסית של העתיד" (42%) ובניית עושר (41%) – שתיהן מוטיבציות צופות פני עתיד.
-
כרטיסי קריפטו ותגמולי קריפטו הם אטרקטיביים – בקרב מחזיקי קריפטו, 81% הביעו עניין בכרטיסי קריפטו, שמאפשרים להמיר ולהוציא מטבעות דיגיטליים אצל הקמעונאים באופן זהה לשימוש הנוכחי בכרטיסי אשראי או דביט. בנוסף, 84% מעוניינים בתגמולי קריפטו, המאפשרים להרוויח/לצבור קריפטו בכרטיס בו הם משתמשים.
-
צרכנים מוכנים להחליף בנק בחיפושם אחר מוצרי קריפטו – בכל רחבי העולם, 18% מהנשאלים השיבו, בסבירות גבוהה או גבוהה ביותר, כי יחליפו בשנה הקרובה את הבנק העיקרי שלהם לכזה המעניק שרותים מובני קריפטו. הנתון עולה בשווקים המתפתחים ועומד על 24%. בקרב צרכנים אשר כבר ברשותם מטבעות קריפטו, קרוב ל-40% השיבו כי הם מוכנים לבצע שינוי שכזה.