מבזקיםפוליטי / מדיני

הצעת חוק הקובעת חובת מסירת תכניות הדירה לקונה אושרה בכנסת

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית, את הצעת חוק המכר של חבר הכנסת אורי מקלב וקבוצת חברי הכנסת. 42 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכלכלה.

מוצע לחייב מוכר דירה להעביר לקונה, בעת מכירת הדירה, את התכנית הדירה ואת תכניות הקונסטרוקציה, החשמל, האינסטלציה והסניטריה של הדירה, על גבי תקליטור או בדואר אלקטרוני.

בדברי ההסבר נכתב: "היום, הנספח למפרט שנקבע לפי חוק המכר (דירות) מחייב את הקבלן לצרף בעת העברת המפרט לרוכשים את תכנית הדירה, אך לא מוטלת על הקבלן חובה להעביר לידי הרוכשים את תכנית הקונסטרוקציה של הדירה, את תכנית החשמל של הדירה ואת תכנית מערכות המים והביוב של הדירה. במצב זה, אם במשך הזמן בעלי הדירה מעוניינים לבצע שינויים בדירה, הן שינויים הכרוכים בהזזת קירות והן שיפוץ שדורש מידע על תכניות הדירה, נדרש מהם לקבל חוות דעת של בעלי מקצוע כדי לדעת מה היא תכנית הדירה, ועבור חוות דעת זו הם נדרשים לשלם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"לפיכך, מוצע לחייב את הקבלן, בעת מסירת הדירה לרוכש, להעביר לו, בנוסף למפרט, גם את התכניות כאמור באמצעות דואר אלקטרוני או על גבי תקליטור, כך שהרוכשים יוכלו לשמור את התכניות למשך זמן רב."

חה"כ מקלב: "התכניות האלה חשובות לקונה מבחינה בטיחותית, ומעניקים לו שקיפות, ביטחון וחסכון בעלויות".

צילום: freepik

Back to top button