חדשות הארץמבזקים

ארגון 'בצלמו' לשר התרבות: "עצור מימון עלילת הדם נגד תושבי לוד"

'פסטיבל הסולידריות' מתקיים מזה שנים רבות בסינמטק בתל אביב, כאשר התוכן המוצג שם מעורר סערה בדרך קבע. גם הפעם, חלק מתכני הפסטיבל, ובפרט הסרט "עדויות", המציג את תושבי לוד הערבים כקורבנות הפרעות במהלך מבצע 'שומר החומות' במאי, עורר סערה גדולה והביא חברי כנסת ואנשי ציבור רבים לתת את דעתם בנושא. ארגון 'בצלמו' פנה היום (חמישי) לשר התרבות והספורט, חילי טרופר, בבקשה לעצור את המימון.

מארגון 'בצלם' נמסר: "השבוע, במימון משלם המיסים, יעלה סרט המציג את פרעות תשפ"א כאירוע בו דוכאו פלסטינים, מחר יחל 'פסטיבל סולידריות' בסינמטק תל אביב, במהלך הפסטיבל יוקרן בהקרנת בכורה הסרט "עדויות", המציג את דיכוי הפלסטינים בשומר החומות. 'פסטיבל סולידריות' בסינמטק תל אביב מתקיים כבר שנים רבות, לדברי מארגניו, בפסטיבל מוקרנים סרטים ואירועים הנוגעים לזכויות אדם באופן קבוע מעלה סרטים שקשורים לשמאל הקיצוני. יש לציין שהפסטיבל נתמך על ידי שורת גופים ביניהם הקרן החדשה לישראל האיחוד האירופי ועיריית תל אביב. בנוסף משרד התרבות מממן במיליוני שקלים את הסינמטק כך שכספי מיסים הם אלה שממנים את הפסטיבל הזה. כעת אנחנו חושפים שהשנה יוצג בסרט בהקרנת בכורה הסרט "עדויות"."

בנוסף נמר כי: "הסרט, אשר לדברי מארגניו יציג את מאורעות חודש מאי 2021 בו דוכאו הפגנות המחאה של הפלסטינים אזרחי ישראל על ידי המשטרה באלימות חסרת תקדים. לדברי יוצרי הסרט מסע ההפחדה כלל מעצרים אלימים, התנכלות יומיומית ושימוש ברימוני הלם, כדורי גומי וגז מדמיע. במקביל כנופיות של מתפרעים יהודים, לעיתים חמושים, השליטו טרור ברחבי הערים המעורבות, בחסות כוחות הביטחון. בעקבות הדיכוי האלים והסיקור המסית והמוטה של התקשורת הישראלית אספה קבוצת פעילים עדויות של תושבים מותקפים ברמלה ולוד. בנוסף יוקרנו בפסטיבל סרטים של בצלם ביניהם הסרט "סוכני האפרטהייד" על אלימות המתנחלים ושתיקת כוחות הביטחון , סרטים על מסתננים ועוד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "מצער ומקומם שסרט אנטי ישראלי שיקרי שהינו עלילת דם שמציג את המציאות בלוד ב 180 מעלות הפוך מקבל חסות ומימון מהמדינה. בחודש מאי היו אלפי ניסיונות לרצוח יהודים שחלקם אף הצליחו זה הסיפור. הזוי שמשפחות נרצחים הפוגרומים מממנים מכספי המיסים שלהם סרטים שמציגים את הרוצחים כגיבורים. אנחנו דורשים משר התרבות התערב ועצור את הקרנת הסרט שהינו עלילת דם נגד משטרת ישראל ואזרחי ישראל, לחילופין בטל את המימון למקום המסית שמוציא את דיבתם של שוטרי ישראל. אנחנו נמשיך לפעול לקדם תרבות ציונית ולא תרבות שמקדמת טרור, הכפשות , עלילות דם, ושנאת ישראל."

אילוסטרציה. צילום: pixabay

Back to top button