חדשות חוץמבזקים

לפחות 70 הרוגים בסופות הוריקן שהכו בקנטאקי: "בום, הכל ירד עלינו"

מושל קנטאקי, אנדי בשיר, אמר לפני זמן קצר (שבת) בנסיבת עיתונאים כי הוא חושש שסופות הטורנדו העוצמתיות שעברו במדינה ובמדינות סמוכות לה גרמו למותם של 70 בני אדם במדינה ומספר ההרוגים עשוי לעלות מעבר ל- 100, כך דווח בסוכנות הידיעות AP.

"זה היה אירוע הטורנדו ההרסני ביותר בהיסטוריה של המדינה שלנו", הוסיף.

קודם לכן, חשש מפני עשרות מתים לאחר שסופות טורנדו ומזג אוויר קשה גרמו נזק קטסטרופלי במספר מדינות, תוך כדי המטת חורבן על מפעל נרות בקנטקי, מחסן של אמזון באילינוי ובית אבות בארקנסו. מושל קנטאקי, אנדי בשיר, אמר שכ-110 אנשים היו במפעל בקנטאקי כשסופת הטורנדו פגעה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אנו מאמינים שמניין ההרוגים שלנו מהאירוע הזה יעלה על 50 קנטאקים וכנראה יסתיים ב-70 עד 100. זה מאוד קשה, ממש קשה, ואנחנו מתפללים עבור כל אחת ואחת מהמשפחות האלה".

שוטרת משטרת מדינת קנטקי, שרה ברג'ס, אמרה כי צוותי חיפוש והצלה עדיין עוברים את ההריסות, אך אין להם עדיין אומדן למספר המתים.

"אנחנו פשוט לא יכולים לאשר מספר מדויק כרגע כי אנחנו עדיין עובדים שם, ויש לנו כל כך הרבה סוכנויות שעוזרות לנו", אמר ברג'ס.

לדבריה, צוותי ההצלה משתמשים בציוד כבד כדי לפנות הריסות במפעל הנרות במערב קנטקי. חוקרי מקרי המוות הוזעקו למקום וגופות נמצאו, אך היא לא ידעה כמה. היא אמרה שזה יכול לקחת היום ואולי יותר זמן כדי לפנות את כל ההריסות.

צילום: AP Photo/Timothy D. Easley

הנשיא ג'ו ביידן בטוויטר שהוא עודכן על המצב והתחייב שלמדינות המושפעות "יהיה מה שהם צריכים ככל שהחיפוש אחר ניצולים והערכות הנזק יימשכו".

קיאנה פרסונס-פרס, עובדת במפעל, נלכדה מתחת ל-5 רגל (כ-1.5 מטר) של פסולת במשך שעתיים לפחות עד שהמצילים הצליחו לשחרר אותה. בראיון ל"TODAY", היא אמרה שזה היה האירוע "המפחיד ביותר" שחוותה אי פעם. "לא חשבתי שאני אצליח להיחלץ בכלל".

צילום: Robert Cohen/St. Louis Post-Dispatch via AP

רגע לפני שהטורנדו פגעה, אורות הבניין הבהבו. היא הרגישה משב רוח, האוזניים שלה התחילו "לפוצץ" ואז, "בום. הכל ירד עלינו". אנשים התחילו לצרוח, והיא שמעה עובדים היספנים מתפללים בספרדית. בין אלה שעזרו לחלץ את העובדים הלכודים היו אסירים מכלא מחוז גרייבס הסמוך, לדבריה.

"הם יכלו לנצל את הרגע הזה כדי לנסות לברוח או משהו, אבל הם לא עשו זאת. הם היו שם ועזרו לנו", אמרה. במקומות אחרים במחוז גרייבס, הנוף היה זירת הרס עם עצים נעקרים, עמודי שירות שהופלו, חנות שנהרסה ובתים שניזוקו קשות.

צילום: AP Photo/Dylan T. Lovan

עובדים במשרד של שירות מזג האוויר הלאומי נאלצו לתפוס מחסה כאשר סופת טורנדו חלפה ליד משרדם בוולדון ספרינג, מיזורי, כ-30 מייל (48 ק"מ) מערבית לסנט לואיס. אדם אחד מת ושניים נוספים נפצעו בהתמוטטות מבנים ליד העיירות דפיאנס וניו-מל, שתיהן במרחק של קילומטרים ספורים בלבד ממשרד שירות מזג האוויר.

סופת טורנדו פקדה את בית האבות Monette Manor בארקנסו ביום שישי בלילה, הרגה אדם אחד ולכדה 20 אנשים בפנים כשהבניין קרס, אמר שופט מחוז קרייגהד, מרווין דיי, לסוכנות הידיעות AP. לדבריו, חמישה אנשים היו פציעות חמורות, ולכמה אחרים היו פציעות קלות. בבית האבות 86 מיטות.

שלושה מקרי מוות הקשורים לסופה אושרו בטנסי, אמר דין פלנר, דובר סוכנות החירום של טנסי. שניים ממקרי המוות התרחשו במחוז לייק, והשלישי היה במחוז אוביון – שניהם בפינה הצפון-מערבית של המדינה.

Back to top button