מבזקיםמשפטי/פלילי

אוניברסיטת תל אביב פגעה בהתאגדות עובדיה ותשלם 150 אלף שקל

בית הדין האזורי לעבודה תל אביב, בראשות כבוד השופטת חנה טרכטינגוט, קבע כי אוניברסיטת תל אביב הפרה את זכות ההתארגנות של עובדיה ופיטרה את חברי הוועד שלא כדין. כמו כן, ביטל בית הדין את החלטת הפיטורים לגבי יו"ר ועד עובדי המחקר והפרויקט, ד"ר מרדכי רונן, וקבע שעל האוניברסיטה להמשיך להעסיקו באותו התפקיד והשכר שבו הועסק טרם החלטת הפיטורים. בנוסף, ביטל בית הדין את החלטת האוניברסיטה להפחית את שכרה של חברת ועד העובדים בכ- 6,000 שקל, וקבע שעל האוניברסיטה להעסיקה בשכר שבו הועסקה ערב ההחלטה להפחית את שכרה.

על פי החלטת בית הדין, לא הצליחה האוניברסיטה להוכיח שהפגיעה במובילי ההתארגנות לא נעשתה בשל פעילותם בוועד העובדים, ועל כן חויבה האוניברסיטה בפיצוי של 150,000 שקל בגין פגיעה בהתארגנות. בנוסף, בית הדין חייב את האוניברסיטה לשלם לחברי הוועד 25,000 שקל בגין הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד.

יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל: "כבר חודשים ארוכים שאנו מצרים על התנהלות האוניברסיטה. התרענו בפני הנשיא פרופ' אריאל פורת על כך שהאוניברסיטה מפרה את הכללים במשפט העבודה, כאלה שנוצרו במחקרים פורצי דרך דווקא בשעריה. אני שמח שבית הדין קיבל את עמדתנו ומקווה שהאוניברסיטה תתעשת ותזכה את עובדיה בזכויות המגיעות להם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אוניברסיטת תל אביב. צילום: ויקיפדיה

Back to top button