אינטרנטטכנולוגיהמבזקיםצרכנות

בניית אתר אינטרנט לעסק

בניית אתר אינטרנט לעסק שלך הוא לא דבר פשוט ולעיתים מצריך המון זמן והתעסקות, אך עם זאת חשוב לדעת כי זהו שלב שלא ניתן להמעיט בערכו ולקצר תהליכים. 

אתר האינטרנט הוא "הפנים שלכם"! לכן אתם חייבים להשקיע בזה זמן ומאמץ כדי שהוא יבנה בצורה הטובה ביותר ויענה על כל הצרכים שלכם. המטרה בסופו של דבר היא שהלקוחות יוכלו לקבל מספיק מידע ולצרוך את השירותים במהירות, ביעילות ובאופן נוח ולא מסורבל. איך לומר? שיהיה ידידותי למשתמש.

בניית אתרי וורדפרס מקצועיים

שלבים לבניית אתר אינטרנט מקצועי:​

אפיון

השלב הראשון בתהליך בניית האתר שלכם מתחיל באפיון. בשלב זה נגדיר למעשה את כל הצרכים שלנו ומה חשוב לנו שיהיה באתר. זהו שלב קריטי ולכן מאוד חשוב להשקיע בו מאמץ וזמן. האפיון של האתר הוא הבסיס. אפשר להשוות זאת לתוכנית הבנייה רגע לפני שהטרקטורים עולים לשטח ומתחילים בחפירות העמודים התומכים של הבניין. 

עיצוב ונראות

השלב הבא נוגע לנראות של האתר. בשלב זה נקבע את הפונט שבו נשתמש, הגדלים, הצבעים והרקעים. כל אתר בנוי על תבנית מסויימת המורכבת מהדר (Header), תוכן (Content) ופוטר (Footer), ישנם גם אתרים המוסיפים סרגל צדדי (Sidebar). 

ההדר כפי שאתם יכולים להניח זהו החלק העליון של האתר בו לרוב תמצאו את הלוגו והתפריט הראשי, יש אתרים שתמצאו בהם שני תפריטים (עליון וראשי). 

בחלק של התוכן כמובן יכנס המלל של המאמר, כתבה ומתחת גם ניתן להוסיף רכיב של תגובות, דירוגים, תמונות, סרטונים, טפסי רישום ואלמנטים נוספים. 

הפוטר של האתר זהו החלק התחתון בו בדרך כלל משתמשים האתרים לשם הצגת מידע על העסק (כתובת, טלפון, דואר אלקטרוני וכו'..). 

בסרגל צדדי, הממוקם בדרך כלל בצד ימין או שמאל של האתר, ניתן להכניס מידע נוסף שהוא לא התוכן המרכזי אבל כן חשוב שיבלוט ויהיה קל לגולש להגיע אליו. ישנם אתרים שמשלבים סרגל צדדי בשני הצדדים כך שיופיע גם מימין וגם משמאל.

לסיכום, בשלב זה מגדירים את כל המרכיבים האלה של האתר, החל מהמבנה של כל רכיב ועד לעיצוב והנראות. 

פיתוח והתאמה

לאחר שסיימנו את שלבי האפיון והעיצוב עוברים לשלב הפיתוח. בשלב זה מתחיל למעשה תהליך הבנייה שכולל גם מציאת פתרונות לצרכים של העסק. 

למשל, אם אנו עובדים עם ספקים שונים ונרצה להציג אותם באתר, אנו זקוקים לרכיב של טבלה שיכלול באופן מסודר את רשימת הספקים והאפשרות ליצירת קשר עמם. ביצענו עבודה יפה אצל הלקוח ונרצה להציג את התוצאה באתר, נצטרך לחשוב על תוסף גלריה יפה שהתמונות בו יתחלפו באופן אוטומטי. אם נרצה שהלקוחות יגיעו באתר בדיוק למה שהם צריכים, נכניס תיבת חיפוש מהיר. 

כמובן שחשוב גם לשתול באתר במקומות בולטים כפתור חיוג נוח ללקוחות הגולשים מהטלפון הנייד וכן טפסי יצירת קשר.

בין היתר אנו נוודא בשלב זה את ההתאמה של האתר לפלטפורמות השונות כך שיוצג באופן מיטבי בדסקטופ, בטאבלט ובמובייל. 

בדיקה והגדרות קידום

זהו בעצם השלב האחרון, רגע לפני שהאתר מוגש ללקוח והוא "עולה לאוויר". חשוב לבצע בדיקה מקיפה של האתר. 

בבדיקה זו נוודא שכל דבר יושב בדיוק במקום כפי שהגדרנו ושאין באגים (תקלות). נעבור על כל הכפתורים באתר ונוודא שהם מבצעים את מה שתכננו. תעבור על כל טפסי יצירת הקשר ונבצע שליחת הודעת בדיקה כדי שנהיה בטוחים שאנו מקבלים את ההודעה במייל והכל עובד כפי שצריך. 

בין היתר ומעבר לתקינות של האתר חשוב לוודא שהוא מותאם לקידום ברשת החיפוש. הכותרות מוגדרות כמו שצריך (h1, h2, h3…) יש תגיות, התיאור מוצג כמו שצריך, שהתמונות מוגדרות עם תגית alt ופרמטרים נוספים שחשובים לקידום.

לסיכום, בניית אתר האינטרנט חייב להתבצע על ידי מישהו מקצועי. אל תנסו לחסוך בתהליך הבנייה הראשוני זמן או כסף. זכרו כי בנייה לא מקצועית תדרוש מכם בעתיד להוציא הרבה מאוד זמן וכסף על טיפול ותיקוני באגים.

מומלץ מאוד שמי שבונה לכם את האתר יהיה מישהו בעל ניסיון בעולם השיווק הדיגיטלי, אחד כזה שמבין טוב את עבודת הקידום והשיווק באינטרנט. ככל שתשקיעו בזה מאמץ בהתחלה ככה יהיה לכם יותר קל לקדם את האתר בעתיד.​

מעוניינים לבנות אתר אינטרנט? קבלו הצעת מחיר

Back to top button