מבזקיםפוליטי / מדיני

חה"כ אייכלר: "גדולי האויבים של מדינת ישראל הם מהקרנות הרפורמיות"

חה"כ ישראל אייכלר מסיעת יהדות התורה, הגיש היום (שני) הצעת אי אמון מטעם הסיעות החרדיות בכנסת, ההצעה נסובה אודות כניעתה של הממשלה לרפורמים, לטענת חה"כ המציעים.

את נאומו הכאוב פתח חה"כ אייכלר בתזכורת: "מחר הוא צום עשרה בטבת, היום בו הוטל המצור של מלך בבל על ירושלים ואחרי כשנה ושבעה חודשים נחרב בית המקדש הראשון. "בחודש העשירי בעשור לחודש בא נבוכדנצר מלך בבל הוא וכל חילו על ירושלים ויחן עליה סביב ותבוא העיר במצור ויחזק הרעב בעיר ולא היה לחם לעם הארץ". בח' בטבת תורגם ספר התורה ליוונית, והעולם חשך כי כאשר מתחילים לתרגם את התורה לכל מיני שפות, עלולות להיווצר פרשניות שלא כהלכה. אין זה אלא סמלי, שאנחנו מציעים היום אי אמון בממשלה שנכנעת והופכת לממשלה רפורמית המסלפת ומתרגמת את הדת היהודית, דבר שלא היה מאז קום המדינה. כשקמה המדינה בשנת תש"ח, היו שם אנשים חילונים כמו בן גוריון וחבריו. הם לא היו רפורמים. הם מרדו בתורה, אבל לא אמרו אנחנו נשנה את התורה ואת הדת היהודית. הסיסמה שלהם במשך עשרות שנים הייתה 'חיו ותנו לנו לחיות'. הם היו אומרים 'הבית כנסת שאנחנו לא הולכים אליו, הוא בית כנסת אורתודוקסי'. הם ידעו מהי הרפורמה לאורך מאות שנותיה. הם ידעו שהרפורמים התנגדו גם לציונות שהתבססה על הקשר התנ"כי בין העם היהודי לארץ ישראל. ואילו הרפורמים כפרו בתורה משמיים, כפרו בארץ ישראל. כפי שציטטתי כאן בעבר מארגון רבני הרפורמים בשיקגו מלפני מאה שנים שהתנגדו להצהרת בלפור שבה נקבע כי ארץ ישראל היא בית לעם היהודי. הם טענו שכל יהודי הוא חלק מהלאום הנכרי שבו הוא יושב. הם לא הכירו בכלל את המושג לאום יהודי".

חה"כ אייכלר זעק: "היסוד של היהדות היא תורה. 'אשר בחר בנו מעל העמים ונתן לנו את תורתו'. יהדות בלי תורה היא פיקציה. ארץ ישראל בלי תורה, היא גוף בלי נשמה. זו פלסטין או כל שם אחר שקראו לה כובשים אחרים לאורך הדורות. כל היסוד של הציונות התבססה על הקשר בין היהדות לתורה ולארץ ישראל. הרפורמים מכחישים את הכל. הם לא מאמינים בבורא עולם, לא מאמינים בתורה, וכל אחד יוצר לו את האלוהים שלו כמו כל עובדי האלילים. הם עשו את זה מעץ ואבן, והרפורמים ממשאלות לב. הם בפירוש לא האמינו בהשם אלוקי ישראל שהוציאנו ממצרים. הם כפרו בזה, ולעגו לאורך כל השנים ליהודים המאמינים שהיו מרבית יהודי אירופה וארצות ערב. הם קידשו מלחמה נגד היהדות, וכשראו שהציונות נשענת על תורת ישראל ועל ארץ ישראל, שהרי התורה היא הקושאן שלנו על הארץ, הם יצאו למלחמה נגד הציונות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בארצות הברית יש רפורמים תמימים שלא נכנסים בכלל לתאולוגיה. אין להם שום עניין בארץ ישראל ומלחמותיה. אבל באים אליהם סוכנים מפה, חלקם ישראלים, והם אומרים להם תשמעו, אנחנו מגינים על הילדים שלכם, שהחרדים רוצים להוציא אותם מכלל ישראל, אנחנו נגן עליהם, שגם אם יינשאו לגויים וגויות, הם יהיו חלק מהעם היהודי. זו המטרה שלהם במאבק על הכותל, אותו כותל שהם כבר הצהירו עליו בעבר שאין להם שום עניין בו. רק לפני עשרות שנים קיבל הרב מנחם פרוש מכתב שבו ראשי הרפורמים כותבים ש"אין לנו עניין בקיר בית המטבחיים הזה. מה שהם רוצים זה לחלן את קדושת הכותל, לעקור ממנו את המקום האמוני ולהפוך אותו לאתר לאומי. יש כל מיני אתרים לאומיים, אז הם רוצים שיהיה עוד אחד. על כן המלחמה נגד הרפורמים היא מלחמה קיומית לא פחות מהמלחמה הפלסטינית. הפלסטינים נלחמים בטענה שהארץ שייכת להם כי הם גרו בה. הם – בפרט המוסלמים המאמינים – לא מכחישים שהארץ ניתנה לעם ישראל. זה ג כתוב בכתבי דתם. אלא שהם דורשים זכויות בגלל שגרו כאן. לעומתם הרפורמים מכחישים בכלל את הזכות ההיסטוריות הנובעת מהתורה. הם הפכו את הדת למשהו מופשט וכפרני. וחלילה לנו מלצטט את הכפירה שהם כתבו לדורותיהם."

ח"כ אייכלר הוסיף: "גדולי האויבים של מדינת ישראל באוניברסיטאות ובהפגנות על "פשעי המלחמה" של מדינת ישראל נגד הפלסטינים הם מהקרנות הרפורמיות. שמותיהם ידועים. אחד הפרוגרסיביים ביותר שמוביל את האנטי ישראליות הוא יהודי מפורסם במפלגה הדמוקרטית, לא אזכיר את שמו. ישנו ארגון מפורסם שהוקם לפני עשרים וחמש שנה, קוראים לו "רבנים לזכויות אדם". הוא שותף לכל הקמפיינים האנטי ישראליים, בעד החרם נגד ישראל ודה לגיטימציה לישראל. הם פועלים נגד מדינת ישראל, ובעד שינוי אופייה היהודי של ישראל. הם הקימו ארגון נגד איפא"ק כי הוא היה ארגון יהודי מדי בשבילם. ומה בעצם אכפת לנו שהם חושבים אחרת? הרי זו דמוקרטיה. שכל אחד יחשוב מה שהוא רוצה. משום שהם מביאים לפה מלחמה ושפיכות דמים בתוך היישוב העברי. ההסתה שלהם תוביל לשפיכות דמים בכותל המערבי. היום היה דיון בכנסת שאני לא זוכר כמותו. הוועדה לשירותי דת משמשת כלי ניגוח לדת היהודית על ידי נציגה של מפלגה אנטי דתית. היה שם דיון אימים של הסתה עוינת נגד הרבנות, נגד הכותל המערבי, והכול היה בסגנון של כסף ושחיתות. אתם מבינים? מממשלה שמתנפחת מיום ליום מדברת על שחיתות ג'ובים וכסף? האופי והאיבה שהקרינה יושבת ראש הוועדה כלפי הדת היהודית עוררה תחושה שהם רוצים להפוך למדינת אויב. מדינת אויב להשם אלוקי ישראל אויב לתורה. ולזה אנחנו לא יכולים להסכים בשום אופן".

לסיום קרא ח"כ אייכלר: "אני קורא לכל אזרחי ישראל, דתיים, מסורתיים וחילוניים, ובוודאי לחרדיים: לא לאפשר להפוך את מדינת ישראל למדינת אויב לעם היהודי ולתורת ישראל. יש חילונים יש דתיים ויש גם כאלו שאינם יהודים. כולם יכולים לחיות יחד במדינה דמוקרטית. אבל כשוועדת כנסת הופכת לוועדה נגד היהדות, זה משהו שלא נוכל להשלים, ולכן אני חושב שהממשלה לא ראויה לאמון משום שיש בה חברים שתומכים במלחמה נגד היהדות ונגד אלוקי ישראל. היה לא תהיה".

צילום: אתר הכנסת

Back to top button